آموزش نحوه بهبود کیفیت چاپ در پرینتر لیزری

آیا پرینتر لیزری شما اسناد محو، لکه دار یا به سختی قابل خواندن است؟ برخی از عوامل مانند کیفیت تصویر اصلی، تنظیمات وضوح چاپ، تراکم رنگ، کیفیت کاغذ، سرعت چاپ، گرما، رطوبت و رطوبت می‌توانند تأثیر قابل‌اندازه‌گیری بر روی پروژه‌های چاپ شده از پرینتر لیزری داشته باشند. خوشبختانه، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کیفیت چاپ را تیره تر کنید و چاپی با کیفیت بالا داشته باشید. راهنمای ما برخی از مشکلات رایج کیفیت چاپ و کارهایی که می توانید برای بهتر کردن پرینتر خود انجام دهید را به شما معرفی می کند.

ویژگی بارز و اصلی پرینتر های لیزری، کیفیت بالای چاپ آنها است. در واقع کیفیت چاپ در این نوع پرینتر با مدل جوهر افشان قابل مقایسه نیست و در سطح بسیاری بالاتری قرار دارد. دلیل این مساله، وجود فناوری لیزر است که تثبیت رنگ ها روی برگه را بهبود بخشیده و به این ترتیب، موجب افزایش کیفیت چاپ شده است. در کنار این قابلیت، ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کیفیت چاپ را افزایش دهید. در ادامه این مطلب، ترفندهای کاربردی افزایش کیفیت چاپ پرینتر لیزری را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید کیفیت محتوای مورد نظرتان را به میزان دلخواه تنظیم کرده و نهایت بهره را از چاپگر خود ببرید.

پرینتر خود را همیشه تمییز کنید

برای محافظت از اجزای دستگاه در برابر گرد و غبار و زباله، پرینتر را به طور مرتب تمیز و سرویس کنید. ذرات کوچک می توانند روی کارتریج های تونر و سایر اجزاء جمع شوند که می تواند به طور قابل توجهی کیفیت چاپ پرینتر لیزری را مختل کند.

پرینتر خود را همیشه تمییز کنید

کارتریج های تونر یدکی را در بسته بندی اصلی خود در فضایی تمیز و امن نگهداری کنید. کارتریج های تونر به راحتی آسیب می بینند و باید همیشه در یک سطح باقی بمانند. کارتریج های تونر را طبق دستور سازنده و تا حد امکان با صرفه جویی انجام دهید تا از کیفیت مطلوب اطمینان حاصل کنید.

عکس های با کیفیت را برای چاپ انتخاب کنید

برای بهبود کیفیت تصویر عکس ها یا تصاویر گرافیکی چاپ شده از چاپگر لیزری از بالاترین وضوح فایل گرافیکی ممکن استفاده کنید. هرچه وضوح یا «نقطه در اینچ» (dpi) فایل اصلی بالاتر باشد، کیفیت محصول نهایی بهتر است.از استفاده از تصاویر یا گرافیک هایی که به دلیل نگرانی های ذخیره سازی فایل ها حجم آنها کاهش یافته است خودداری کنید.

عکس های با کیفیت را برای چاپ انتخاب کنید

تنظیمات چاپ را بررسی کنید

تنظیمات برنامه و تنظیمات چاپگر را با بالاترین وضوح ممکن تنظیم کنید. هر دوی این ویژگی‌ها معمولاً از منوی «چاپ» قابل دسترسی هستند. تنظیمات dpi می تواند بین 72 dpi و 2400 dpi باشد. هنگام استفاده از پرینتر لیزری، بالاترین تنظیم نقطه در اینچ را برای بهترین نتایج انتخاب کنید

تنظیمات چاپ را بررسی کنید

از کاغذ مناسب استفاده کنید

از محصولات کاغذی توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید. برای تعیین ضخامت کاغذ توصیه شده به مستندات محصول مراجعه کنید. چاپگرهای لیزری از پیش کالیبره شده اند تا از نوع و ضخامت خاصی از کاغذ استفاده کنند. استفاده از نوع نامناسب کاغذ می تواند بر اشباع رنگ تأثیر بگذارد و کیفیت چاپ پروژه ها را کاهش دهد. 

از کاغذ مناسب استفاده کنید

سرعت چاپ پرینتر لیزری را برای بهبود کیفیت چاپگر لیزری تنظیم کنید

سرعت چاپ پرینتر لیزری را برای بهبود کیفیت چاپگر لیزری تنظیم کنید. تنظیمات سرعت چاپگر می تواند تأثیر قابل توجهی بر اشباع رنگ داشته باشد. سرعت چاپ معمولاً بین 5 تا 20 صفحه در دقیقه (ppm) است.هنگامی که اشباع رنگ خیلی زیاد است، تنظیمات سرعت چاپ را در چاپگر لیزری افزایش دهید، و زمانی که تصاویر یا اسناد کمتر از حد اشباع یا محو به نظر می رسند، آنها را کمی پایین بیاورید.

سرعت چاپ پرینتر لیزری را برای بهبود کیفیت چاپگر لیزری تنظیم کنید

پرینتر لیزری را از منابع گرمای بیش از حد محافظت کنید.

 استرس حرارتی می تواند کیفیت اسناد و تصاویر چاپ شده روی چاپگر لیزری را کاهش دهد.اطمینان حاصل کنید که چاپگر در کنار دکل‌های کامپیوتر، مانیتورهای CRT و سایر دستگاه‌هایی که ممکن است گرما منتشر کنند و بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارند، تنظیم نشده باشد.

پرینتر لیزری را از منابع گرمای بیش از حد محافظت کنید.

از پرینترلیزری در برابر رطوبت و رطوبت بیش از حد محافظت کنید.

پرینتر را در جای خشک و خنک قرار دهید. مطمئن شوید که دور از پنجره ها یا سایر منابع احتمالی بخار آب و رطوبت قرار دارد.

از پرینترلیزری در برابر رطوبت و رطوبت بیش از حد محافظت کنید.

درایو ها و نرم افزار های لازم را بهروز رسانی کنید

اطمینان حاصل کنید که پرینتر لیزری از آخرین درایورهای دستگاه و نسخه‌های میان‌افزار موجود از سازنده استفاده می‌کند. درایورهای قدیمی و به روز رسانی سیستم عامل نیز می توانند بر کیفیت پروژه های چاپ شده از چاپگر لیزری تأثیر بگذارند.

درایو ها و نرم افزار های لازم را بهروز رسانی کنید

کلام آخر

همانطور‌که در این مقاله اشاره شد بالا بودن کیفیت چاپ پرینتر تاثیر قابل توجهی بر ذهن مخاطب خواهد داشت؛ بنابراین در‌صورتی‌که از یک پرینتر لیزری استفاده می‌کنید، نحوه کار با آن و بالا بردن کیفیت این محصول به چاپ بهتر اسناد شما کمک زیادی خواهد کرد. فراموش نکنید که آگاهی از نحوه افزایش کیفیت چاپ در پرینتر لیزری به بالا بردن کیفیت کار شما کمک قابل توجهی خواهد کرد. به‌طور معمول قبل از چاپ بسیاری از اسناد معتبر و رسمی بالا بردن کیفیت چاپ و استفاده از روش‌های مذکور در دستور کار قرار می‌گیرند.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.