چگونه با گوشی آیفون پرینت بگیریم؟

پرینت گرفتن فایل‌های مختلف یکی از مواردی که همه ما ممکن است نسبت به آن، نیاز پیدا کنیم. مراجعه روزانه به کامپیوتر و پرینت گرفتن از این طریق می‌تواند وقت گیر و خسته کننده باشد و افراد به دنبال راهی سریع برای انجام فرایند پرینت در طول روز می باشند .خوشبختانه، امروزه  برای پرینت گرفتن از فایل‌های خود دیگر الزامی به داشتن یک کامپیوتر قدرتمند همه کاره نیست و می‌توانیم از طریق گوشی‌های هوشمند خود از جمله آیفون و آیپد این کار را انجام دهیم. به علت اهمیت و کاربرد پرینت گرفتن فایل‌های مختلف، در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه پرینت فایل با آیفون و آیپد بپردازیم اگر شما نیز بدنبال یادگیری پرینت گرفت با گوشی هستید در این مقاله با ما همراه باشید .

برنامه AIRPRINT چیست؟

امروزه  سریع‌ترین راه پرینت فایل  با گوشی آیفون یا آیپدتان استفاده از قابلیت بی‌سیم AirPrint است.برنامه AirPrint، اپلیکیشنی سازگار با سیستم عامل IOS است که توسط شرکت اپل تولید شده ، این برنامه روی تمامی دستگاه‌هایiPhone ،iPad  و  iPodقابل نصب است. با استفاده از این اپلیکیشن و پرینتری که از آن پشتیبانی کند، بدون نیاز به اتصال کابلی، ایمیل، عکس‌ها، صفحات وب و همه‌ی اسناد را می‌توان پرینت گرفت. با این نرم افزار، حتی با پرینترهای تحت شبکه هم به آسانی قادر هستید پرینت بگیرید.

برنامه AIRPRINT چیست؟

مراحل پرینت با آیفون بوسیله ی AIRPRINT

ابتدامطمئن شوید که پرینتر شما از AirPrint پشتیبانی می‌کند، اما اگر پرینتر شما از تکتولوژی AirPrint پشتیبانی نکرد، می‌توانید از نرم افزارهایی همچون Printer Pro، Print n Share، PrintCentral Pro، Brother iPrint&Scan، Canon Print Inkjet، Epson iPrint و HP Smart  استفاده کنید.که تمامی آنها از اپل استور قابل دانلود می باشد. با استفاده از هر کدام از این نرم افزارها و به راحتی قادر هستید با استفاده از گوشی آیفون خود،فایل مورد خود را پرینت بگیرید

مراحل پرینت با آیفون بوسیله ی AIRPRINT

قبل شروع اطمینان حاصل کنید که پرینتر و آیفون شما به ه wifi متصل هستند سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا بررنامه ای که می خواهید از آن پرینت بگیرید را باز کنید
  • برای یافتن گزینه پرینت، روی دکمه Shareیا دکمه «...» ضربه بزنید.
  • صفحه را به پایین بکشید و روی گزینه پرینتر یا Print ضربه بزنید. اگر گزینه پرینت را پیدا نکردید، بخش راهنمای کاربر یا راهنمای برنامه را بررسی کنید. همه برنامه‌ها از AirPrint پشتیبانی نمی‌کنند.
  • رویNo Printer Selected ضربه بزنید و یک پرینتر دارای AirPrint را انتخاب کنید.
  • تعداد کپی‌ها یا گزینه‌های دیگر مانند صفحاتی را که می‌خواهید پرینت بگیرید، انتخاب کنید.
  • در گوشه بالایی سمت راست روی Printضربه بزنید.

  • در حین پرینت، روند پرینت گرفتن فایل های  خود را مشاهده کنید یا از طریق App Switcher (انگشتتان را از پایین تا وسط صفحه به بالا بکشید و نگه دارید تا App Switcher را ببینید) آن‌ها را لغو کنید.
  • برای مشاهده پرینت‌های درحال انجام، App Switcher را باز کنید، سپس رویPrint Centerضربه بزنید.
  • برای لغو کار پرینت‌، App Switcher را باز کنید، روی Print Center و سپسCancel Printing ضربه بزنید.
  • پس از این پرینتر دارای AirPrint به لیست دستگاه‌های ترجیحی شما اضافه می‌شود و هر زمان که در محدوده باشید، به‌عنوان گزینه‌ای برای پرینت ظاهر می‌شود.
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.