ویدئو پروژکتور لیزری بهتر است یا لامپی؟

برای اینکه بتوانید تصاویر دیجیتالی را با سایز و وضوح بالا مشاهده کنید به خرید ویدیو پروژکتور نیاز است که تصاویر را روی دیوار یا پرده سفید انعکاس می‌دهد. این دستگاه در مدل‌های لامپی و لیزری طراحی و تولید می‌شود که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. هر فردی که قصد خرید پروژکتور دارد باید قبل از خرید، درباره مزایا و معایب آن بداند. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به معرفی انواع پروژکتور بپردازیم و نکات لازم برای خرید بهترین ویدئو پروژکتور لیزری را برایتان شرح دهیم.

مقایسه طول عمر لامپ و لیزر:

پروژکتورهای لیزری با طول عمرفوق العاده ای حدود ۲۰۰۰۰ ساعت طول عمری به مراتب بیشتر ازلامپ معمولی که روی پروژکتور لامپ نمایش داده می شود و حدود ۲۵۰۰ ساعت است، دارد.و این بدان معناست که پس از اتمام طول عمر پروژکتور شما نیاز به تعمیر لامپ دستگاه دارید.

مقایسه طول عمر لامپ و لیزر:

نیاز به تعمیر و نگه داری لامپ در کدام پروژکتور مطرح است؟

همانطور که ذکرشد، پروژکتورهای لامپ نیاز به تعمیر و نگهداری لامپ های جایگزین دارند که ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد. با این حال، لامپ های جایگزین به راحتی در دسترس هستند و معمولاً برای خرید مستقیم از وب سایت سازنده در دسترس هستند. نصب لامپ های جایگزین در پروژکتور شما نیز ساده است و این مسئله که آیا تعمیر و تعویض لامپ برای شما آسان خواهد بود یا نه کاملا به خودتان بستگی دارد.

بهبود رنگ و کنتراست پروژکتورها

از ویژگی های برجسته ی  وسیعی از رنگ‌ ها و کنتراست واضح‌ تر را برای سینمای خانگی ایده‌آل در زمانی که کیفیت کلیدی است، تجربه کنید. پروژکتورهای لیزری به دلیل دقت رنگ بی نقصشان، تضمین می کنند تصاویری را تا حد امکان نزدیک به واقعیت تولید کنند.

روشنایی پروژکتور لامپی بالاتر است یا لیزری؟

پروژکتورهای لیزری دارای فناوری جدیدتری نسبت به لامپ های معمولی هستند و در سطح بالاتری از بازار معرفی شده اند.  انتخاب یک پروژکتور لیزری معمولاً به معنای تجربه روشنایی بالاتر از آنچه از یک پروژکتور لامپی انتظار دارید است. دستگاه های لیزری همچنین روشنایی خود را برای مدت طولانی تری نسبت به لامپ حفظ می کنند.اگرچه آن ها در نهایت مقداری از روشنایی خود را از دست می دهند، اما این کار را با سرعت بسیار کمتری نسبت به پروژکتورهای لامپ انجام می دهند. در نتیجه ، پروژکتورهای لیزری قدرت تولید روشنایی بالاتری نسبت به یک لامپ مشابه دارند

هزینه خرید کدام دستگاه بالاتر است؟

تفاوت قابل توجهی در هزینه بین پروژکتورهای لیزری و پروژکتورهای لامپ وجود دارد. همانطور که اشاره شد، پروژکتورهای لیزری در بالاترین سطح بازار پروژکتورها قراردارند. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به یک پروژکتور لیزری یا لامپ نیاز دارید ممکن است به بودجه شما بستگی داشته باشد. این در حالی است که پروژکتورهای لامپ را می توان با نصف قیمت لیزر خریداری کرد. پروژکتورهای لیزری در دنیای پروژکتورها برتر محسوب می شوند.

بررسی ویژگی های پروژکتور لیزری:

-  بر خلاف پروژکتورهای لامپ، پروژکتورهای لیزری دوست دار محیط زیست بوده و فاقد جیوه هستند

-  از آنجایی که گرما ی تولید شده پروژکتورهای لامپ  زیاد است به میزان زیادی خنک کننده نیاز دارند. بنابراین فن هایی که استفاده می کنند، می توانند صدا ایجاد کنند. پروژکتورهای لیزری نیاز چندانی به خنک شدن ندارند و نویز مورد انتظار از پروژکتور را کاهش می دهد.

-  پروژکتورهای لامپ به مدتی برای گرم شدن نیاز دارند. از سوی دیگر، پروژکتورهای لیزری به سادگی آماده هستند، بدون اینکه به گرم شدن نیاز داشته باشند.

مزایای پروژکتورهای لیزری نسبت به پروژکتورهای لامپی

  • در  این دسته پروژکتور ها  طول عمر منبع نور بسیار بیشتر از دستگاه های لامپی می باشد.
  • " نیاز به تعمیر و نگهداری " در دستگاه لیزری بسیار پایین است
  • رنگ‌های نزدیک به واقعیت، طیف رنگی گسترده‌ تری را پوشش می دهند.
  • روشنایی بالا در هنگام خرید و کاهش بسیار آهسته
  • بدون جیوه
  • بدون ایجاد صدای اضافی
  • ارائه وضوح بیشتر در زمانی که فضای شما زیاد تاریک نیست.
  • مقاومت در برابر گرد و غبار

کلام آخر

نظر ما این است که پروژکتورهای لیزری به طور غیرقابل انکاری بهتر از پروژکتورهای لامپی هستند.چراکه پروژکتور لیزری فناوری جدیدی را نشان می دهند .  حال که با تفاوت‌های ویدئو پروژکتورهای لیزری و لامپی آشنا شده‌اید اکنون می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود به راحتی انتخاب را انجام دهید.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.