چگونه آیفون را به ویدئو پروژکتور متصل کنیم؟

در دنیای دیجیتال امروزی، بسیاری از افراد از پروژکتورها برای کاربردهای مختلف استفاده می کنند. آنها بخشی از اتاق های کنفرانس، دفاتر، سالن های سمینار، کلاس های درس، موسسات آموزشی و سالن های نمایش هستند.برنامه هایی که برای آنها استفاده می شوند شامل تنظیم، مدیریت و اجرای درس ها، سمینارها، جلسات، کنفرانس ها و موارد دیگر است.چهار نوع مختلف پروژکتور وجود دارد که به صراحت برای کاربردهای خاص ساخته شده اند. این چهار نوع شامل پروژکتورهای لیزری، پروژکتورهای LCD (نمایشگر کریستال مایع)، پروژکتورهای LCOS (کریستال مایع روی سیلیکون) و پروژکتورهای DLP (پردازش نور دیجیتال) است.پرکاربردترین پروژکتور، پروژکتور LCD است و دارای ویژگی ها، عملکردها و پورت های مختلفی باشد که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را به آن متصل کنید.

اتصال آیفون به ویدئو پروژکتور با کابل HDMI

برای این کار، نیاز به یک کابل HDMI دارید. ابتدا، کابل HDMI را به پورت HDMI ویدئو پروژکتور و سپس به آیفون خود وصل کنید. سپس، ویدئو پروژکتور را روشن کنید و ورودی مناسب را انتخاب کنید تا تصویر آیفون شما روی صفحه نمایش ویدئو پروژکتور نمایش داده شود.

اتصال گوشی آیفون به ویدئو پروژکتور با کابل HDMI به سادگی قابل انجام است.بعد از اتصال کابل HDMI به آیفون و ویدئو پروژکتور، باید ورودی ویدئو پروژکتور را به ورودی HDMI تغییر دهید تا تصویر آیفون روی پروژکتور نمایش داده شود.

اتصال آیفون به ویدئو پروژکتور با کابل HDMI

اتصال پروژکتور به وایفای از طریق airplay

اپل عملکرد Airplay خود را دارد که شبیه به Smart View سامسونگ است. این عملکرد در IOS تعبیه شده است، بنابراین نیازی به دانلود هیچ برنامه اضافی نیست.ابتدا مطمئن شوید دستگاه پروژکتور شما از میرورینگ پشتیبانی میکند یا خیر، برای این کار هم یا دفترچه راهنمای دستگاه پروژکتور و یا نام دستگاه را در گوگل سرچ کنید. اگرچه دستگاه پروژکتور شما از میرورینگ پشتیبانی نمی‌کند، باید یک دستگاه دانگل بخرید.برای شروع اتصال به پروژکتور خود نگاه کنید و به دنبال دکمه یا تنظیماتی تحت عنوان Screen/Device Mirroring بگردید. سپس این گزینه را روشن کرده یا دکمه مربوط به آن را فعال کنید.سپس در آیفون یا دستگاه اپل دیگر، به تنظیمات بروید و Wi-Fi را انتخاب کنید. فهرستی از همه دستگاه‌های موجود نشان داده می‌شود و دستگاه دانگل یا در صورت عدم نیاز به دانگل دستگاه پروژکتور شما باید یکی از آنها باشد.روی نام دستگاه ارسال کننده خود ضربه بزنید و در صورت درخواست رمز عبور را وارد کنید. سپس، به صفحه اصلی آیفون خود برگردید و انگشت خود را از پایین به بالا یا برعکس از بالا به پایین بکشید. این ویژگی Airplay اپل را فعال می کند که به شما امکان می دهد دستگاه میرورینگ خود را انتخاب کنید و به شما امکان می دهد آیفون خود را روی پروژکتور خود بازتاب دهید.

اتصال پروژکتور به وایفای از طریق airplay

اتصال با Wifi Direct به ویدئو پروژکتور

اگر ویدئو پروژکتور شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی نکرد؛ هیچ جای نگرانی نیست. شما می‌توانید آیفون و گوشی اندروید خود را با استفاده از Wi-Fi Direct به پروژکتور متصل کنید و محتوای خود را بر روی آن به نمایش بگذارید. در ادامه مراحل لازم برای استفاده از وای فای دایرکت را شرح داده‌ایم.

  1. در ابتدای کار باید مطمئن شوید که آیفون و ویدئو پروژکتور شما هر دو از Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کنند.
  2. در تلفن همراه هوشمند خود به قسمت Settings > Wi-Fi بروید.
  3. روی گزینه Wi-Fi Direct ضربه بزنید. ممکن است در دستگاه شما چیزی متفاوت نامیده شود؛ به همین دلیل دنبال متعارف آن نیز بگردید.
  4. در ویدئو پروژکتور، Wi-Fi Direct را فعال کرده و دستگاه‌های موجود را جستجو کنید.
  5. آیفون یا گوشی خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.
  6. برای تکمیل اتصال، هر دستور اضافی مبنی بر پذیرفتن بعضی از شروط را، دنبال کنید.
  7. حال تلفن شما به ویدئو پروژکتور‌ متصل شدن است؛ از اتصال خود لذت ببرید.

مراحلی که در بالاتر گفته شد ممکن است بسته به نوع و مدل آیفون و ویدئو پروژکتور شما متفاوت باشد. برای دستورالعمل‌های دقیق‌تر به دفترچه راهنمای هر دو مراجعه کنید یا اینکه در گوگل سرچ‌هایی با جزئیات بیشتر (نام و مدل گوشی و ویدئو پروژکتور) را انجام دهید. اگر ویدئو پروژکتور‌ی می‌خواهید که تمام روش‌های اتصال موبایل به پروژکتور را در خود داشته باشد؛ به سایت دای تک سر بزنید و محصولات منحصر به فرد با قیمت مناسب را‌ برای خود انتخاب کنید.

 اتصال با Wifi Direct به ویدئو پروژکتور
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.