چگونگی راه اندازی پرینتر اچ پی با برنامه HP Smart

برنامه HP Smart، نرم‌افزار اصلی شرکت HP برای پرینت است که نسخه‌های قدیمی آن با نام HP آل این وان (HP All-in-One) شناخته می‌شدند. در واقع، HP Smart برنامه‌ای است که امکان راه‌اندازی، اسکن، پرینت، به اشتراک‌گذاری و مدیریت پرینتر HP از گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال، اگر سرکار هستید و باید فایلی را مستقیماً از طریق پرینتر خانه پرینت یا اسکن کنید، این برنامه به شما کمک می‌کند تا فایل موردنظر را به ساده‌ترین شکل ممکن اسکن کنید یا پرینت بگیرید.

نصب برنامه HP Smart و تنظیم پرینتر

برای راه اندازی و استفاده از پرینتر HP جهت چاپ، اسکن و کپی فایل های مختلف، ابتدا باید برنامه HP Smart را برای تلفن های اندروید ، Apple iOS  و  iPadOS ، ویندوز 10  و مک دریافت کنید.

- پرینتر را در نزدیکی روتر Wi-Fi قرار دهید.

- مطمئن شوید که کاغذ در سینی ورودی به درستی قرار داده شده و سپس پرینتر را روشن کنید.

- برنامه HP Smart را دانلود کنید.

- اگر برنامه HP Smart را برای اولین بار دانلود و استفاده می کنید، برای دسترسی به همه عملکردهای پرینتر باید یک حساب HP ایجاد و به آن وارد شوید.

- اگر از تلفن های همراه iOS یا اندروید استفاده می کنید، بلوتوث را فعال کنید. بلوتوث در هنگام نصب به مکان‌یابی پرینتر کمک می کند.

- برای تنظیم پرینتر، برنامه را باز کنید.

- تنظیمات پیش فرض شبکه را از روی پرینتر بازیابی کنید تا روی first-time wireless setup قرار گیرد.

- پرینترهای HP دارای صفحه لمسی: در این پرینترها باید گزینه Restore Network Defaults را از فهرست Wireless،Settings یا بازیابی Restore Settings کنید.

- اکثر پرینترهای HP بدون صفحه لمسی: دکمه های Wireless و Cancel را همزمان فشار داده و نگه دارید تا چراغ های بی سیم و برق چشمک بزنند.

- پرینترهای لیزری HP: دکمه Wireless را فشار داده و نگه دارید تا چراغ هشدار (Attention Light) چشمک بزند. ممکن است بعد از این کار پرینتر دوباره راه اندازی شود.

- پرینترهای HP Tango: دکمهWireless در پشت پرینتر را فشار داده و نگه دارید تا چراغ Edge به آبی چشمک بزند.

- روی علامت + در برنامه HP Smart کلیک کنید تا پرینتر به لیست اضافه شده و بتوانید آن را در شبکه بی سیم خود تنظیم کنید.

نصب برنامه HP Smart و تنظیم پرینتر

استفاده از برنامه HP Smart

با کلیک روی گزینه های مختلف موجود در برنامه HP Smart می توانید کارهایی نظیر چاپ، اسکن و کپی را انجام دهید. همچنین می توانید وضعیت پرینتر، مشکلات عیب یابی و تنظیمات پیشنهادی برای پرینتر را بررسی کنید.

- برای چاپ یک فایل ابتدا نوع کار چاپی یا همان print job را از صفحه اصلی انتخاب کنید. سپس فایل مدنظر برای چاپ را انتخاب و در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. در آخر نیز تنظیمات لازم برای چاپ را اعمال کنید.

- برای اسکن ابتدا باید از بین شیشه اسکنر پرینتر یاdocument feeder یک مورد را انتخاب کنید. سپس یک عکس را از کامپیوتر انتخاب و یا از دوربین تلفن همراه برای گرفتن عکس یا بارگذاری فایل مدنظر استفاده کنید. در صورت لزوم می توانید از ابزارهای ویرایش استفاده کرده و سپس فایل اسکن شده را چاپ، ذخیره یا به اشتراک بگذارید.

- برای کپی کردن در تلفن های همراه اندروید و iOS ، Copy tile را باز کنید. سپس از دوربین برای گرفتن عکس یا فایل استفاده کرده و پس از تعیین اندازه و تعداد نسخه های لازم برای کپی، فایل مدنظر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

- برای مدیریت پرینتر، روی تصویر پرینتر خود در صفحه اصلی کلیک کرده تا تنظیمات پیشنهادی و سایز گزینه ها را تغییر دهید و همچنین وضعیت پرینتر را نیز بررسی کنید.

- برای حل مشکلات مربوط به چاپ و اسکن فایل ها، از ابزار Diagnose & Fix (در سیستم های ویندوز و مک) استفاده کنید.

- برای افزودن یا حذف گزینه های موجود روی صفحه اصلی ، شخصی سازی گزینه ها را در پایین صفحه (اندروید و iOS) و یا در تنظیمات برنامه (ویندوز و مک) انتخاب کنید.

استفاده از برنامه HP Smart

سایر ویژگی های برنامه HP Smart

سایر ویژگی های برنامه شامل موارد زیر می شود:

Print Anywhere : با این گزینه می توانید هنگامی که از خانه دور بوده و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی ندارید، بدون استفاده از اینترنت از پرینتر خود استفاده کنید.

Shortcuts: با این گزینه می توانید میانبرهایی برای چاپ، ایمیل و ذخیره اسناد و عکس ها ایجاد کنید.

Mobile Fax: اسناد را به طور امن به دستگاه فکس یا پرینتری با قابلیت فکس ارسال کنید.

سایر ویژگی های برنامه HP Smart
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.