آموزش نصب درایور پرینتر

نصب درایور پرینتر در گذشته امری دشوار بود اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه بسیار آسان شده و تنها در چند دقیقه قادر به نصب درایور پرینتر خود خواهید بود بنا به اهمیت پرینتر در منازل و ادارات امروز در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب درایور پرینتر بپردازیم پس اگر شما هم مایل به یادگیری نصب درایور خود هستید با ما در این مقاله همراه باشید 

نصب درایو پرینتر از طریق تنظیمات

برای نصب درایور پرینتر خود ابتدا پرینتر را به برق وصل کرده و مطمئن شوید که پورت USB به کامپیوتر متصل است و پرینتر خود را روشن کنید.

-سپس دکمه های Windows + I را روی کیبورد خود نگه دارید .(پنجره +I)

- در صفحه ی باز شده از پنل سمت چپ گزینه Bluetooth & devices را انتخاب کنید .(بلوتوث ودستگاه ها)

-حال گزینه Printers & scanners را انتخاب کنید .(پرینتر و اسکنر)

با فشردن دکمه Add device کامپیوتر شما به جستجوی دستگاه های پرینتر می پردازد.

نصب درایو پرینتر از طریق تنظیمات

در این مرحله نصب درایور پرینتر اگرنام دستگاه پرینتر شما در لیست  پرینتر ها مشاهده شد طبق دستورات ذکر شده آن را اضافه کنید .و در غیر این صورت از گزینه اضافه کردن دستی پرینتر یا Add manually استفاده کنید .

-حال در قسمت Add printer window(پنجره اضافه کردن پرینتر) شیوه ی متاسب با پرینتر خود را به توجه به نحوه ی اتصالات پرینتر انتخاب کنید حال درایو پرینتر شما نصب شده است و آماده استفاده می باشد.

چنانچه دارای فایل داریور پرینتر نصبی می باشید فرایند نصب پرینتر را ادامه دهید وگزینه Add a local printer or network printer with manual settings (اضافه کردن مکان درایور پرینتر یا پرینتر شبکه با تنظیمات دستی)را انتخاب کنید .

-با فشردن دکمه Use an existing port منوی کشویی بازمی شود در بین گزینه ها پورتی که قرار است بوسیله آن پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید را انتخاب کنید  و سپس برروی گزینه Next کلیک کنید.

حال دکمه Have Disk را بفشارید و فایل درایور مخصوص پرینتر خود را جتستجو کنید .در  پنجره ی Install from Disk بر روی دکمه ی Browse کلیک کرده و جایگاه قرار گیری فایل خود را تعیین کنید.

در نهایت روی دکمه OKکلیک کنید تا فرآیند نصب دریاور پرینتر شما تکمیل شود.

نصب از طریق وب سایت سازنده

همانطور که اشاره شد ، با اضافه کردن پرینتر از طریق تنظیمات، چاپگر شما آماده استفاده می باشد و می توانید برای گرفتن پرینت به روش معمول از آن استفاده کنید.بااین حال  ممکن است این روش گاهی جوابگو نباشد و یا برخی از امکانات و ویژگی های خاص در پرینتر  بدون نصب درایور از سایت سازنده به خوبی عمل نکند.

دراین مقاله به عنوان مثال نصب درایور پرینتر Epson L110 را مرحله به مرحله بررسی می کنیم:

-ابتدا وارد سایت رسمی اپسون شده تا درایور مخصوص پرینتر خود را پیدا کنید(Epson’s official website)

-در گام بعدی ، متناسب با عملکرد دستگاه خود فایل 32 bit-64/bit درایور پرینتر خود را که عموما با فرمت exe (executable).

دانلود کنید.-پس از اتمام دانلود فایل را باز کرده و  دستورالعمل های روی صفحه نمایش  را انجام دهید تا درایور پرینتر شما نصب شود

نصب از طریق وب سایت سازنده

اگر یه فایل  درایور.inf از سازنده دارید به راحتی میائانید از بخش Device Manager سیستم خود برای نصب درایور پرینتر استفاده کنید.

برای نصب درایور مراحل زیر را انجام دهید:

-دکمه های Windows و R را همزمان روی صفحه کلید نگه دارید.

-عبارت devmgmt.msc را تایپ کرده و روی گزینه Enter کلیک کنید

-گزینه  Update driver را انتخاب کنید

-سپس روی Browse my computer for drivers  کلیک کنید.

 مسیری که فایل .inf شما در قرار گرفته را انتخاب کنید.وسپس گزینه Next را انتخاب کنید تا فرآیند نصب انجام شود و پس ازنصب درایور می توانید از ویژگی های پیشرفته پرینتر خود استفاده کنید .

 

 
نوشته شده توسط : s.asadi
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.