راهنمای انتخاب پرده نمایش مناسب برای ویدیو پروژکتور

پرده ویدیو پروژکتور یک صفحه بزرگ (معمولا به رنگ سفید) است که برای نمایش تصاویر به کار می‌رود. این پرده با توجه به مواد به کار رفته در ساخت آن، از بازتاب نور جلوگیری کرده و بنابراین، تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را به نمایش می‌گذارد. این موضوع، مهم‌ترین فاکتوری است که در انتخاب پرده ویدیو پروژکتور، باید به آن توجه داشته باشید.اگرچه بسیاری از کاربران دستگاه‌های ویدئو پروژکتور، از دیوار سفید به جای پرده استفاده می‌کنند (که البته یک کار درست و منطقی به نظر می‌رسد)، اما انتخاب و خرید یک پرده مناسب، امکانات و قابلیت‌های جذابی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. با این‌حال، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که پرده، یکی از تجهیزات جانبی ویدیو پروژکتور محسوب شده و اجباری در خرید آن ندارید.در این مقاله قصد داریم با ارائه یک راهنمای خرید پرده ویدیو پروژکتور، شما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پرده برای دستگاه پروژکتور خود، یاری کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما تا پایان با ما همراه باشید.

پرده نمایش برقی

این پرده ها با نیروی برق کار کرده و شما می توانید آن ها را بر روی سقف یا دیوار نصب نمایید، باز و بسته کردن پرده نمایش برقی برای انواع پروژکتور تصویری با ریموت کنترل انجام می شود.پرده نمایش های برقی فضای کمی اشغال کرده و می توانید به سادگی آن ها را باز و بسته کنید از دیگر ویژگی های این نوع پرده نمایش می توان به 2 مدل اصلی ریموت بی سیم یا با سیم آن اشاره کرد؛ برای استفاده از ویدئو پروژکتور خانگی مدل های بی سیم و برای استفاده در کلاس های درسی و کنفرانس مدل های سیمی آن مناسب تر هستند.

پرده نمایش برقی

پرده نمایش دستی

پرده نمایش دستی، کوچکتر و ارزانتر از مدل های برقی است. این مدل از انواع پرده نمایش پروژکتور، نصب و کارکرد ساده ای دارند، اما باز و بسته کردن آنها به صورت دستی انجام می گیرد. با استفاده از غلتکی که در این پرده های نمایش پروژکتور وجود دارد، می توانید پارچه را بالا و پایین کنید و بعد از تنظیم ابعاد دلخواه، غلتک را قفل کرده و تصویر مورد نظر را بر روی آن قرار دهید.یکی از ویژگی های پرده نمایش دستی دارد، بازگشت کنترل شده صفحه یا “CSR” است. این ویژگی باعث می شود تا صفحه نمایش به سرعت جمع نشود که مانع آسیب دیدگی خواهد شد.صفحه نمایش دستی پروژکتور یکی از انواع پرده نمایش پرکاربرد به شمار می رود که راه حلی ارزان قیمت برای تماشای تصاویر ویدئو پروژکتور می باشد و در عین حال نصب و راه اندازی آن نیز ساده است. این محصولات را می توان برای کلاس درس، سالن کنفرانس و یا سینما خانگی در کنار ویدئو پروژکتور خانگی استفاده کرد.با توجه به اینکه این محصولات مکانیسم ساده ای دارند، مدل های مختلفی از این نوع پرده نمایش در بازار یافت می شود که برخی از آنها، سه پایه دار یا رومیزی هستند. این نوع از پرده نمایش های پروژکتور را می توانید به راحتی با خود حمل کنید برای ارائه های مختلف از آن استفاده کنید.

پرده نمایش دستی

پرده نمایش پایه دار

این نوع پرده‌های نمایش، قابل‌حمل و مقرون‌به‌صرفه می‌باشند. هم‌چنین بهتر است نوع پرده را با توجه به نوع استفاده از ویدئو پروژکتور تعیین کنید .اگر قرار است که پروژکتور به سقف متصل شود.پرده‌های سقفی ( که به نام های آویز و سقفی هم نامیده می‌شوند ) تهیه کنید و اگر قرار است دیتا پروژکتور را بر روی میز یا پایه قرار دهید، استفاده از پرده‌های قابل‌حمل پیشنهاد می‌شود.

برای محیط‌هایی که کاربران تمایل دارند ویدئو پروژکتور را از طریق نصب به سقف ثابت نمایند.

بهتر است که پرده نمایش از نوع دیواری یا سقفی انتخاب شود تا تنظیمات تصویری ویدئو پروژکتور با جابجایی پرده به هم نریزد.

این نوع پرده نمایش مجهز به غلافی است که با آزاد کردن ضامن آن، پرده به‌صورت رول داخل آن جمع می‌شود و از طریق همان ضامن می‌توان آن را مجدداً بازنمود.

پرده نمایش پایه دار

پرده نمایش های ثابت

صفحه نمایش ثابت را نمی توان به صورت دستی یا برقی بالا و پایین برد. این نوع وسایل بر روی یک قاب ثابت شده اند و از همین رو به پرده نمایش های ثابت معروف شده اند. شما می توانید از این نوع پرده نمایش ها در اتاق های کنفرانس و اتاق های منازل استفاده کنید. به دلیل طول عمر بالا، این نوع پرده نمایش مقرون به صرفه ترین انتخاب است. تمام سالن های سینما به یک پرده نمایش ثابت مجهزند! از این رو اگر قصد دارید تا یک سالن کوچک سینما را در منزل خود شبیه سازی کنید و حس تماشای فیلم در یک محیط واقعی را داشته باشید، پرده نمایش ثابت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.پرده نمایش های ثابت به دلیل عدم استفاده از قطعات متحرک و عدم باز و بسته شدن های مکرر، به دوام و طول عمر بالا مشهورند. در واقع این پرده نمایش ها مانند یک تخته سیاه یا وایت برد در یک مکان نصب می شوند و مخاطبان باید در مقابل آنها نشسته و منتظر شروع فیلم باشند!

پرده نمایش های ثابت

کلام پایانی

همانطور که دیدید انتخاب پرده نمایش بستگی به نوع ویدئو پروژکتور شما دارد. اگر ویدئو پروژکتور شما قابل حمل باشد بهتر است از پرده نمایش ایستاده استفاده کنید. اگر ویدئو پروژکتور شما ثابت است بهتر است از پرده نمایش برقی یا دستی استفاده کنید.پرده نمایش برقی معمولا عمر طولانی تری دارد. پرده نمایش دستی برای جمع شدن دارای ضامن و غلاف مخصوص است و ممکن است پس از مدتی این ضامن خراب شود و دیگر پرده نمایش به بالا جمع نشود.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.