آشنایی با انواع دستگاه کاغذ خردکن و مهمترین نکات هنگام خرید

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟ همانطور که از اسم آن معلوم است دستگاهی کاغذ خرد کن برای خرد کردن و از بردن اسناد و مدارک مهم مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه توسط ” ابوت آگوستوس لا ” در سال 1909 اختراع شد و مورد تایید قرار گرفت.ابوت بر این باور بود که دستگاه کاغذ خرد کن دستگاه است که که به صنعت مدرن کمک می کند و در اینده در هر خانه ی کاربرد خواهد داشت.کاغذ خرد کن  دستگاهی است که از ماشین های اداری و خانگی پرطرفداری است که توانای از بین برد اسناد و مدارک و سی دی های محرمانه را دارد.

 

انواع کاغذ خرد کن

دستگاه کاغذ خرد کن در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز دولتی یا حتی خانه‌ها استفاده گسترده‌ای دارد تا اطلاعات مهم نظیر اسناد مالیاتی، حساب‌ها، نامه‌های محرمانه، کاغذهای تلنبار شده بی‌ارزش و... را برای همیشه نابود کند. برخی از انواع کاغذ خرد کن‌های موجود در بازار به قرار زیر هستند:

دستگاه کاغذ خرد کن اداری

از این نمونه دستگاه‌های کاغذ خرد کن بیشتر در ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شود، معمولا ظرفیت و اندازه دستگاه باید مطابق با نیاز اداره انتخاب گردد. مثلا برخی از ادارات نیاز به امحا کاغذ در حجم کمی دارند که می‌توانند از دستگاه کاغذ خرد کن دستی اداری استفاده نمایند. اما برخی از ادارات نیاز به امحا متوسط یا زیاد بیش از سه هزار برگه در روز دارند که می‌توانند دستگاه‌های کاغذ خرد کن اتوماتیک با ظرفیت بالا را به کار برند.

دستگاه کاغذ خرد کن اداری

دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی

بسیاری از بانک‌ها و مراکز مهم دولتی به طور روزانه نیازمند معدوم‌سازی اطلاعات محرمانه و امنیتی فراوانی هستند، دستگاه کاغذ خردکن صنعتی می‌تواند حجم بالایی از این اطلاعات را خیلی سریع از بین ببرد، معمولا این نهادها جهت از بین بردن اطلاعات سری خود از برش پودری استفاده می‌کنند. دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی با ظرفیت مناسب و قابلیت‌های مختلفش، نسبت به سایر دستگاه‌های امحای کاغذ قیمت بیشتری دارد

دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی

دستگاه کاغذ خرد کن رشته‌ای

اگر به دنبال خرید دستگاه کاغذ خرد کن خانگی هستید می‌توانید روی دستگاه رشته‌ای حساب کنید، این دستگاه‌ها ظرفیت زیادی برای برش کاغذ ندارند و بیشتر در ادارات کوچک و خانه‌ها به کار می‌روند. کاغذ خرد کن رشته‌ای صفحاتی با ضخامت 8.75 اینچ تا ۲۲۲ میلی‌متر را به طور نواری امحا می‌کند که نمی‌توان به راحتی آن ها را بازیابی کرد. همچنین از این دستگاه مناسب نیز می‌توان جهت از بین بردن مدارک مهم و اطلاعات محرمانه در خانه هم استفاده کرد

دستگاه کاغذ خرد کن رشته‌ای

دستگاه کاغذ خرد کن پودری

 این دستگاه مناسب برای استفاده در سازمان‌های بسیار مهم مانند سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های نظامی و امنیتی است، چرا که  اطلاعات این سازمان‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و نباید فاش شوند. بدین ترتیب وظیفه دستگاه کاغذ خرد کن پودری آن است که همه اطلاعات این نهادها را به صورت پودر در ‌آورد، به طوری که بازیابی آن ها غیرممکن باشد.

 

دستگاه کاغذ خرد کن پودری

نکات خرید دستگاه کاغذ خردکن

برای اینکه دستگاه کاغذ خردکن را کاملا متناسب با نیاز و هدف شخصی یا سازمان و شرکت خود خریداری کرده باشید این موارد را هنگام خرید به یاد داشته باشید:

درجه‌‌ی امنیت:

نوع برشی که بر روی اسناد محرمانه زده می‌‌شود در واقع تعیین کننده‌‌ی میزان امنیت دستگاه است. به عبارت دیگر در صورتی که به صورت رشته‌‌ای برش دهد، امکان اتصال مجدد آنها به یکدیگر وجود داشته و لذا امنیت بالایی ندارد. اما انواع برش متقاطع یا Cross cut ایمنی بیشتری داشته و نوع micro cut یا پودری بالاترین سطح ایمنی دارد و مخصوصا اسناد اطلاعاتی و فوق محرمانه نیاز شدید به این نوع دستگاه دارند. بر روی جعبه‌‌ی دستگاه کاغذ خردکن امنیت آن از کمتر به بیشتر یعنی P2 تا P7 نشان داده شده که P7 بالاترین سطح امنیت را دارد.

خودکار یا دستی بودن:

برای شرکت‌‌ها یا ادارات که نیاز به این دستگاه در طول روز زیاد است نوع خودکار قطعا گزینه‌‌ی بهتری است چرا که طبق بررسی‌‌های به عمل آمده تا 98% زمان عملیاتی را کاهش می‌‌دهد اما برای مصارف خانگی نوع دستی نیز کفایت می‌‌کند.

ظرفیت عملکردی و گنجایش ظرف:

قطعا اگر برای مصارف شخصی و یا خانگی قصد خرید دستگاه کاغذ خردکن دارید، نیازی نیست نوعی را خریداری کنید که در هر بار استفاده کاغذ بیشتری را خرد می‌‌کند اما در ادارات و شرکت‌‌ها چون شما تنها فرد استفاده کننده نیستید قطعا نیاز به دستگاه با ظرفیت عملکردی بیشتری دارید. همچنین توجه داشته باشید افزایش میزان ظرفیت عملکردی دستگاه باید همراه با افزایش ظرفیت سطل آشغال دستگاه کاغذ خردکن هم باشد چرا که هیچ کس مایل نیست هر چند دقیقه یکبار مخزن آن را خالی کند. همچنین دستگاه‌‌هایی که به صورت پودری اسناد و مدارک را خرد می‌‌کنند آشغال‌‌های تولیدی آن نیز حجم کمتری داشته و سطل آشغال آن دیرتر پر می‌‌شود.

نوع مدارک خرد کننده:

برخی افراد وقتی نام دستگاه کاغذ خردکن را می‌‌‌‌شنوند فکر می‌‌کنند فقط مختص خرد کردن کاغذ است اما امروزه دستگاه‌‌هایی نیز ساخته شده‌‌اند که می‌‌توانند سی دی‌‌ها، فلاپی دیسک، کاغذهای منگنه دار، کاغذهای گیره دار و حتی کارت‌‌های اعتباری را نیز از بین ببرند.

میزان صدای تولیدی:

سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که میزان صدای تولید شده که بر روی جعبه‌‌ی آن برحسب دسی بل بیان گردیده بیش از 60 دسی بل نباشد. این میزان صدا معادل با صدای زنگ گوشی شماست.

روغن کاری اتوماتیک:

قطعا پس از مدتی کارکرد باید تیغه‌‌های دستگاه کاغذ خردکن را روغن کاری کنید که این کار را بدین صورت انجام می‌‌دهند: یک تکه کاغذ را روغن مالی کرده و به دستگاه می‌‌دهند و بدین شکل تیغه‌‌های دستگاه روغن زده می‌‌شوند و اصطکاک و از بین رفتن آنها کاهش می‌‌یابد. با این حال انواعی هم هستند که به صورت اتوماتیک روغن کاری در آنها در زمان مشخص انجام می‌‌گیرد.

لذا همانطور که مشخص شد دستگاه کاغذ خردکن نکات خرید جالبی دارد که در صورت رعایت آنها هم خریدی متناسب با هدف خود تجربه خواهید کرد تا کارکردی بیشتر از آنچه که نیاز دارید یا کمتر از آنچه که توقع دارید نداشته باشد و هم اینکه در هزینه‌‌ی خود صرفه جویی کرده‌‌اید.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.