چگونه دسته ps5 را به گوشی وصل کنیم؟

به لطف فناوری بلوتوث، اتصال دسته PS5 به گوشی‌های اندروید، به فرایندی آسان و سریع تبدیل شده است. شاید تا به حال خواسته باشید که از Remote Play استفاده کرده و یا اینکه برای دسته DualSense خود بر روی گوشی، کاربردی پیدا کنید. در هر صورت شاید کل این فرایند، بیش از یک دقیقه به طول نینجامد. جهت انجام این کار فقط کافی است که چند گزینه را انتخاب کنید.

چرا باید دسته PS5 را به گوشی موبایل متصل کنیم؟

مشخص است که دلیل اصلی اتصال کنترلر پلی استیشن 5 به گوشی اندروید یا آیفون، تجربه بازی‌های گوشی با کنترلر خوش دست و مدرن دوال سنس است. شما می‌توانید بازی‌های کژوال و ساده یا حرفه‌ای و هاردکور گوشی‌های هوشمند را به شکل دقیق و عالی به لطف کنترلر دوال سنس تجربه نموده و لذت ببرید.با این حال توجه داشته باشید که شما می‌توانید با قابلیت ریموت پلی (Remote Play) پلی استیشن، بازی‌های PS5 یا PS4 را به شکل استریم شده روی گوشی خود تجربه نمایید. این بدین معنی است که تصویر پلی استیشن 5 شما روی گوشی هوشمندتان به نمایش درمی‌آید و شما می‌توانید با کنترلر حرفه‌ای و خوش دست دوال سنس، بازی‌های کنسولی را روی گوشی تجربه کنید. البته برای انجام این کار باید از اتصال اینترنت قدرتمند و باکیفیت اطمینان حاصل نمایید.

شیوه اتصال دسته PS5 به اندروید

به‌طور همزمان، کلیدهای “Share” و “PS” را بر روی کنترلر DualSense خود به مدت چند ثانیه نگه دارید تا فلش زدن نور آبی، آغاز شود. اکنون وارد حالت جفت‌سازی شده‌اید.

در گوشی اندروید خود باید از بالا به سمت پایین سوایپ کرده تا بتوانید به “Quick Settings” دسترسی پیدا کنید.

از روشن بودن بلوتوث خود، اطمینان حاصل کنید.

انگشت خود را بر روی آیکون بلوتوث نگه داشته تا بتوانید وارد تنظیمات آن شوید.

در بخش “Available devices” باید کنترلر بی‌سیم خود را انتخاب کنید.

اگر در اینجا کنترلر خود را مشاهده نکردید، آنگاه باید در بالا، گزینه “Scan” را انتخاب کنید.

اگر با لمس کردن آیکون کنترلر خود در گوشی، از شما پرسیده شده که آیا می‌خواهید گوشی را با دسته، جفت‌سازی کنید، آنگاه باید “OK” را انتخاب نمایید.

شیوه اتصال دسته PS5 به اندروید

آموزش وصل دسته PS5 به گوشی آیفون

نکته مهمی که باید قبل از اتصال دسته PS5 به گوشی اندرویدی بدانید، ارائه نشدن آپدیت رسمی برای پشتیبانی از بازی‌های مختلف است. سونی تا به امروز آپدیت منحصر به فرد و خاصی منتشر نکرده است. به این ترتیب همه بازی‌ها به درستی از دوال سنس پشتیبانی نمی‌کنند اما، تعداد زیادی از بازی‌های مختلف نیز هستند که بازی‌سازان با ارائه آپدیت‌های مختلف، امکان تجربه بازی‌ها با این کنترلر را برای گیمرها فراهم کرده‌اند. حال تصمیم و تست اینکه بازی موردنظر شما با دسته PS5 به درستی کار می‌کند یا خیر، با خودتان است. سونی نیز قول داده قبل از انتشار گوشی  Xperia 1 III در تابستان سال جاری، پشتیبانی از دوال سنس را به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌کند.

برای اتصال دوال سنس به گوشی اندروید خود، طبق مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا بلوتوث گوشی خود را روشن کرده و وارد تنظیمات آن شوید.

همزمان دکمه Share و پلی استیشن دسته خود را نگه دارید. محل این دکمه‌ها را در تصویر مشاهده می‌کنید.

حداقل سه ثانیه این دکمه‌ها را نگه دارید تا رنگ لایت بار آبی شده و فلش بزند. اگر کم‌تر دکمه‌ها را نگه دارید به اشتباه دوال سنس روشن می‌شود.

حال باید میان گزینه‌های قابل اتصال به گوشی خود، DualSense 5 Wireless Controller را مشاهده کنید.

با کلیک روی نام دوال سنس گوشی شما به کنترل متصل خواهد شد.

در مجموع اتصال Dualsense به گوشی های اندرویدی و iOS کار سختی نیست و تنها کاربران گوشی‌های اندروید باید کمی تا انتشار درایور رسمی سونی برای گوشی‌های خود، دندان روی جگر بگذارند. نظر شما درباره عملکرد سونی تا به امروز در نسل نهم بازی‌های ویدیویی چیست؟ بنظر شما مایکروسافت با الهام از دسته PS5 کنترلر جدیدی خواهد ساخت؟ نظرات خود را با تیم تیلنو و کاربران آن به اشتراک بگذارید.

آموزش وصل دسته PS5 به گوشی آیفون
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.