بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی 2023

همانطور که میدانید ویدیو پروژکتور کلاسی یکی از ابزار مهم در یادگیری وآموزش محسوب می شود  و به دلیل داشتن مزایایی چون یادداشت برداری آسان تر،امکان یادگیری تعاملی بهتر،تنوع بیشتر در شیوه آموزشی،استفاده بهتر از زمان کلاس،ارائه پروژه های بهتر توسط دانشجویان بسیاری از اساتید از روش آموزش بوسیله پروژکتور کلاسی استفاده میکنند .اگر شما هم قصد خرید بهترین ویدیوپروژکتور کلاسی را دارید، این مقاله میتواند راهنمای مناسبی برای خرید شما باشد .

چرا استفاده از ویدئو پروژکتور آموزشی در کلاس توصیه می‌شود

پروژکتورهای آموزشی امروزی، انواع مختلفی را شامل می‌شوند. از مدل‌های کوچک و فوق سبک قابل حمل گرفته تا دستگاه‌های فوق پیشرفته برای استفاده در سالن‌های کنفرانس و حتی مدل‌های متنوعی که برای کلاس‌های درس، تولید شده‌اند.معلمان بیش از 200 سال است که مطالب درسی را بر روی تخته سیاه و اخیرا بر روی تخته وایت برد می‌نویسند، این کار برای معلمان خسته کننده و زمان‌بر است به خصوص زمانی که مطالب زیادی برای نوشتن دارند و یا این که نیاز به ویرایش متن نوشته شده را دارند.استفاده از ویدئو‌ها و سایت‌های اینترنتی هم می‌تواند مفاهیم و اطلاعات زیادی را به دانش آموزان منتقل کند. اما هنگامی که سعی در نشان دادن صفحه کوچک مانیتور به 30 دانش آموز را دارید، مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد. ترکیب LCD با دیتا ویدئو پروژکتورهای سقفی در کلاس درس، باعث توجه بیشتر دانش آموزان به درس و نیاز کمتر به توضیح بیشتر اساتید خواهد شد. به طور کلی، استفاده از ویدئو پروژکتور آموزشی در کلاس‌ها باعث افزایش تعامل، تمرکز، جذابیت و کیفیت آموزش می‌شود. همچنین با استفاده از این فناوری، معلمان می‌توانند بهترین منابع آموزشی را استفاده کنند و از فرصت‌های یادگیری متنوع و جذاب برای دانش‌آموزان بهره‌برداری کنند.

ویژگی‌های ویدئو پروژکتور کلاسی

ویدئو پروژکتورهای کلاسی  دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی هستند که برای استفاده در محیط‌های آموزشی بهینه شده‌اند. برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های رایج ویدئو پروژکتورهای آموزشی عبارتند از:

روشنایی پروژکتور

هر چه محیط روشن‌تر باشد، پروژکتور به شدت روشنایی بیشتری نیاز دارد. شدت روشنایی از جمله معیارهای بسیار مهم در هنگام خرید انواع پروژکتورها به شمار رفته و باید حتما در طول فرآیند خرید آن را در نظر بگیرید.یک پروژکتور با خروجی نور تا 5000 لومن تضمین می‌کند که نیازی به تاریک کردن فضاهای آموزشی نیست و دانش آموزان می‌توانند بدون هیچ مشکلی، یادداشت برداری انجام دهند اما چنانچه شدت روشنایی پروژکتور پایین باشد، احتمالا هر بار برای یادداشت کردن مطلبی نیاز به روشن کردن لامپ پیدا خواهید کرد.

وضوح پروژکتور

در راهنمای انتخاب ویدئو پروژکتور کلاسی نمی‌توان موضوع مهمی مانند وضوح پروژکتور را نادیده گرفت. هرچه وضوح پروژکتور خریداری شده بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. رزولوشن یا وضوح تصویر به پیکسل‌هایی اشاره دارد که یک تصویر را تشکیل می‌دهند. طبیعی است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، تصویر با جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته خواهد شد و این امر در مورد نمایش متون در کلاس درس، اهمیت خود را نشان می‌دهد. اگر نیاز به نمایش محتوا و تصاویر با جزئیات خاص دارید، باید پروژکتوری استفاده کنید که وضوح تصویر بالایی داشته باشد. وضوح تصویر به اندازه شدت روشنایی اهمیت داشته و کیفیت کلاس شما را تعیین خواهد کرد.

برای انتخاب وضوح تصویر مناسب، اندازه کلاس را باید در نظر گرفت. اگر کلاس آموزشی شما در یک سالن بزرگ برگزار می‌شود، به پروژکتوری با رزولوشن بالا نیاز دارید اما چنانچه قصد دارید از پروژکتور در یک محیط کلاسی ساده استفاده نمایید، پروژکتورهای معمولی با وضوح تصویر استاندارد پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

نسبت کنتراست تصویر

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب پروژکتور، نسبت کنتراست تصویر است. نسبت کنتراست تفاوت بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت تصویر را به نمایش گذاشته و هر چه میزان آن بالاتر باشد، وضوح تصویر بهتر خواهد بود. به طور مثال یک پروژکتور با کنتراست 30000:1 نشان می‌دهد که روشن‌ترین قسمت تصویر، 30000 برابر روشن‌تر از قسمت تاریک آن است.

نسبت ابعاد تصویر پروژکتور

استاندارد کلی ویدیو پروژکتورها ابعاد تصویری 16:9 است که تصویری مستطیل شکل را نمایش داده و ابعاد تصویر 4:3 خروجی تقریبا مربعی شکل دارد. البته در تنظیمات پروژکتور معمولا می‌توان این گزینه را تغییر داد اما بهتر است حالت اورجینال آن ابعاد استاندارد و کاربردی باشد.

نوع اتصالات ویدیو پروژکتور آموزشی

از آنجایی که در کلاس درس ممکن است نیاز به اتصال انواع دستگاه‌ها به پروژکتور احساس شود، باید اتصالات پروژکتور را هنگام خرید بررسی کنید. درگاه خروجی VGA و HDMI در اکثر پروژکتورها موجود بوده که این دو تا حد زیادی خواسته مراکز آموزشی را برآورده می‌کند. خروجی صدا هم در تمامی پروژکتورها موجود است.

 

ویدئو پروژکتور اپتما Optoma X400LVe

ویدئو پروژکتور اپتما مدل X400LVe یکی دیگر از محصولات تولیدی برند مطرح Optoma است که از امکانات و قابلیت‌های متعددی برخوردار است. این پروژکتور با طراحی و زیبا و وزن نسبتاً کمی که دارد را می‌توانید به‌راحتی جابه‌جا کنید و از آن در سالن‌های کنفرانس و اتاق‌های در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کنید.

پروژکتور اپتما X400 از روشنایی لامپ 4000 انسی لومن بهره می‌برد و این امکان را دارد که حتی در مکان‌های روشن و با نور طبیعی روز هم مورداستفاده قرار گیرد. عمر لامپ این پروژکتور در حالت اقتصادی +Eco به میزان 15000 ساعت گزارش شد است و تا سال‌ها بدون نیاز به تعویض لامپ می‌توان از پروژکتور X400 استفاده کرد.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر در پروژکتور اپتوما X400 می‌توان به درگاه‌های اتصال آن اشاره کرد. وجود پورت‌های متعدد تعبیه‌شده در پشت دستگاه مانند پورت‌های USB و LAN کاربری دستگاه را به‌منظور استفاده در مکان‌های مختلف و حتی به‌عنوان یک سینمای خانگی هم میسر ساخته است.

امکان پخش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی از دستگاه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های بروز در ویدئو پروژکتور X400 شرکت اپتما است که می‌توان آن را به‌عنوان یک پروژکتور خانگی هم به‌حساب آورد. کنتراست بالای پخش تصاویر باعث می‌شود که رنگ‌ها زنده‌تر و عمق بیشتری را داشته باشند. کنتراست بالای تصویر باعث می‌شود که متن‌ها شفاف‌تر و دقیق‌تر بر روی پرده نمایش نمایان شوند.

ویدئو پروژکتور مدل X400LVe رنگ‌های شفاف و زنده از تصاویر را به نمایش می‌گذارد. فاصله دستگاه تا پرده نمایش به سایز پرده نمایش بستگی دارد و این فاصله از 3.5 متر تا 6.4 متر متغیر است. تکنولوژی ساخت آن از نوع DLP است و رزولوشن پخش تصاویر در آن از کیفیت XGA - 1024*768 dpi بهره می‌برد.

از دیگر قابلیت‌های دیتا پروژکتور X400 امکان خاموشی خودکار است. بدین‌صورت که چنانچه کاربر فراموش کند دستگاه را خاموش نماید، به‌صورت خودکار دستگاه پس از مدت‌زمان معینی که بدون استفاده باقی بماند خاموش می‌شود و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌شود.

 

ویدئو پروژکتور اپتما Optoma X400LVe

ویدئو پروژکتور PT-PB386

 ویدئو پروژکتور  PT-PB386  محصول جدید کمپانی پاناسونیک که طراحی شده برای اتاق ها و سالن های کوچک است , پروژکتور LB386 در سری دستگاه های مدل Portable ( قابل حمل ) قرار دارد. قابل حمل بودن , رزولوشن و شدت روشنایی این دیتا پروژکتور موجب شده تا برای هوشمند سازی کلاس های آموزشی , اتاق جلسه مدیران و اجرای ویدئو کنفرانس استفاده شود.

عمر لامپ دیتا پروژکتور PT-LB386 در حالت اکونومی ( اقتصادی ) در حدود 20000 ساعت است ، از جمله تغییراتی که این ویدئو پروژکتور نسبت به مدل های  PT-LB385 و PT-LB383 کرده کنتراست بالاتر و دارا بودن دو ورودی HDMI می باشد.

قابلیت نصب ماژول وایرلس در PT-LB386

دیتا پروژکتور پاناسونیک PT-LB386 دارای پورت USB می باشد. این پورت UBS می تواند برای اتصال ماژول وایرلس به دستگاه استفاده شود. ماژول وایرلس برای پخش تصاویر , اسناد و فیلم ها می تواند به سیستم عامل های ویندوز , اندروید و IOS متصل شود. در هنگام استفاده از ماژول رزولوشن فایل ها در حال پخش رزولوشن واقعی نخواهد بود اما به طور کلی برای پخش سریع تصاویر ویژگی خوبی می باشد.

نصب آسان و کنترل  پروژکتور PT-LB386 با استفاده از کابل شبکه

یکی از مزیت های ویدئو پروژکتور های پاناسونیک تنظیم دقیق تصویر بدون جابجایی دستگاه و با استفاده از تنظیمات ویدئو پروژکتور می باشد. به راحتی می توانید بعد از قرار دادن ویدئو پروژکتور در محل مناسب با استفاده از کنترل یا دکمه های روی دستگاه چهار گوشه تصویر را مشخص کنید.

یکی از راه های نصب و کنترل ویدئو پروژکتور ها استفاده از کابل شبکه می باشد , کابل شبکه به رایانه متصل می شود و با استفاده از مرور گر در محیط ویندوز می توان دستگاه را کنترل کرد , در مواقعی که از چند ویدئو پروژکتور برای نمایش استفاده می شود کابل شبکه می تواند برای سوییچ کردن دیتا پروژکتور ها بسیار مناسب باشد.

پشتیبانی از تصاویر و با استفاده از پورت USB در PT-LB386

دیتا پروژکتور LB386 می تواند بدون اتصال به رایانه از طریق پورت USB در پشت دستگاه پشتیبانی از نمایش عکس ها دارد . این ویژگی می تواند در کلاس های آموزشی و اتاق های جلسات برای نمایش محتوای حاضران مورد استفاده قرار بگیرد.

 

ویدئو پروژکتور PT-PB386

ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-X49

 از معروف‌ترین پرفروش‌ترین دستگاه ویدئو پروژکتور کلاسی، ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-X49 است که مناسب برای کلاس درس و کنفرانس‌ها است و با توجه به میزان روشنایی ۳۶۰۰ انسی لومن که دارد کیفیت خوبی را به شما نشان می‌دهد و نسبت کنتراست 16,000:۱ دستگاه موجب شده است که در روشنایی بالا تصویر راه به خوبی نشان دهد و سایه اندازد.

 نکته مهم در ویدئو پروژکتور اپسون Epson x49 درگاه‌های ارتباطی آن است که می‌تواند دست شما برای اتصال باز بگذارد. در پشت این دستگاه درگاه‌های ورودی و خروجی VGA، HDMI، ورودی و خروجی AUDIO، ورودی VIDEO، ورودی LAN، درگاه RS232 و پورت‌های USB – A و USB – B وجود دارد.به دلیل وجود پورت یواس‌بی شما می‌توانید از یک دانگل برای آن استفاده کنید و نحوه اتصال را به‌صورت بیسیم انجام دهید. از این دستگاه می‌توان برای پرده نمایش‌های ۳۰ تا ۳۰۰ اینچ استفاده کرد و رزولوشنی مطابق با XGA - 1024*768 dpi را به نمایش می‌گذارد.

 

 

ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-X49

ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-E10

ویدئو پروژکتور مدل EB-E10 یک دستگاه بسیار کاربردی و همه کاره برای نمایش انواع محتوا‌‌های صوتی، تصویری و ویدئویی در اداره، مدارس و حتی خانه است و کیفیت بالایی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. با این ویدئو پروژکتور لذت تماشای فیلم‌های سینمایی را در ابعاد بزرگ‌تر تجربه خواهید کرد و با ابعاد 350 اینچی‌ که ارائه می‌دهد باعث حیرت و لذت هر بیننده‌ای خواهد شد. بنابراین چه در حال تماشای فیلم باشید و چه در حال ارائه کنفرانس و سخنرانی، EB-E10 یک دستگاهی هوشمند و ایده‌آل برای شما در این زمینه است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

ویدئو پروژکتور EB-E10 دارای رزولوشن 1024x768 است و با داشتن نسبت کنتراست بالای 15000:1 تصاویر بسیار واضح و شفافی را با جزئیات مطلوبی نمایش می‌دهد. به لطف فناوری 3LCD خروجی نور سفید و رنگی را با شدت روشنایی 3600 انسی لومن تولید می‌کند که حتی در محیط‌های بزرگ و پرنور به راحتی قابل استفاده است. بنابراین می‌توان در هر اتاق یا محیطی و با هر میزان نوری با بینندگان تعامل برقرار کرد و مخاطبین با تمرکز بالا امکان یادداشت برداری دقیقی را خواهند داشت. در کنار این کیفیت و روشنایی بالا، توانایی نمایش 1/07 میلیارد رنگ را دارد که باز‌‌تولید رنگ عالی با خروجی نور رنگ است. با این تفاسیر می‌توان گفت طیف وسیعی از نیاز‌های شما را با امکانات و قابلیت‌های بسیار خود پوشش خواهد داد.ویدئو پروژکتور EB-E10 از درگاه‌های ورودی ضروری نظیر USB ،HDMI و VGA پشتیبانی می‌کند و از طریق این رابط‌ها به دستگاه‌های دیجیتالی و آنالوگ متصل می‌شود. همچنین با اتصال فلش و بدون نیاز به سیم یا منبع دیگری، می‌توان فایل‌ها را در کوتاه‌ترین زمان، به نمایش گذاشت.

 

 

 

 

ویدئو پروژکتور اپسون EPSON EB-E10

کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم به نکات اصلی که برای خرید یک پروژکتور کلاسی مطلوب نیاز دارید  و همچنین چند مدل از بهترین ویدیو پروژکتور های کلاسی موجود در بازار اشاره کنیم .فروشگاه اداری کالا  با سال‌ها فعالیت در این زمینه و با وجود انواع مختلف محصول، می‌تواند بسته به نیاز شما، بهترین پروژکتور کلاسی  را در اختیارتان قرار دهد. 

 

 

 

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.