مزایا و معایب ویدئو پروژکتورهای جیبی

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به ویدئو پروژکتور مدل‌های مختلفی از پروژکتور به بازار عرضه شد. پروژکتورهای جیبی یکی از این مدل‌ها بوده که بر اساس نیاز کاربران به جابجایی این دستگاه و قابلیت حمل آن طراحی و تولید شد. پروژکتورجیبی به دلیل وزن کم و پرتابل بودن، با استقبال زیادی روبرو شد و روز به روز به طرفدارانش افزوده شد. استفاده از تکنولوژی LCD در پروژکتور های جیبی باعث شد این دستگاه تصویر روشن‌تری تولید کند، همچنین خروجی آن تصاویری جذاب‌تر با غلظت رنگ بالاتری هستند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید پروژکتور جیبی برای آشنایی بیشتر با این پروژکتور با ما در مقاله مزایا و معایب ویدئو پروژکتورهای جیبی همراه شوید .

مزایا و معایب ویدئو پروژکتورجیبی

از آنجایی که هر ابزار فنی دارای مزایا و معایبی بوده طبیعتا ویدئو پروژکتور پرتابل نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایای این پروژکتورها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایا و معایب ویدئو پروژکتورجیبی

قابلیت جا به جایی آسان

شمار زیادی ازاستادان، معلم‌ها و کارمندانی که می‌خواهند داده‌های خود را روی صفحه بزرگ نمایش دهند، مجبور هستند که از این کلاس به آن کلاس و از جلسه‌ای به جلسه‌ی دیگر بروند و پروژکتور را با خود حمل کنند از این رو سازندگان پروژکتورها ویژگی قابل حمل بودن را در طراحی هر مدلی از پروژکتور که می‌سازند، در نظر می‌گیرند. بنابراین، داشتن پروژکتور قابل حمل یکی از ویژگی‌های ضروری هر پروژکتور است و  این ویژگی از مهم ترین مزایای پوژکتور جیبی به حساب می آید.

 

قابلیت جا به جایی آسان

مقرون به صرفه بودن

پروژکتورهای  جیبی یا قابل حمل دارای قیمتی ارزان‌تر از دستگاه‌هایی بوده که دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. حال یک ویدئو پروژکتور جیبی  می‎تواند بهترین ویژگی‎ها را با قیمتی کمتر در اختیار شما قرار دهد. محدوده قیمت ویدئو پروژکتور بسیار مقرون به صرفه بوده و خرید آن نیازمند صرف هزینه بسیار نیست.

داشتن ورودی های مختلف

 ازدیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور های جیبی میتوان به پورت های متفاوت آن اشاره کرد و همچنین برخی از ویدیو پروژکتور ها قابلیت اتصال از طریق WiFi و یا بلوتوث را دارند و از دردسرها سیم های رابط می کاهند. برای مثال در تصویر زیر پورت های پروژکتور جیبی را مورد بررسی قرار دادیم

درگاه های ارتباطی این ویدیو پروژکتور جیبی شامل :HDMI - WIFI- USB - Bluetooth میباشد 

پروژکتور قابل حمل اسکوپ P09 دارای دو درگاه USB Type-A  می باشد. بنابراین برای لذت بردن از فیلم، تصویر و موسیقی، فقط کافی است فلش USB خود را به پروژکتور  جیبی متصل کنید.

داشتن ورودی های مختلف

امکان نصب آسان

برای نصب پروژکتور های جیبی نیاز به تخصص ندارید، می‌توانید آن را بر روی میز قرار داده و آن را به دستگاه مورد نظر خود وصل کنید و پس از پیدا کردن فاصله مناسب از آن استفاده کنید. • جای‎گیری کم: ویدئو پروژکتور پرتابل نسبتا کوچک بوده و دارای عرض حدودی بین 6 تا 18 اینچ است و به همین دلیل قابلیت حمل آنها بسیار بالا خواهد بود. با این حال این پروژکتورها فضای کمی را اشغال می‎کنند و در صورت عدم استفاده می‌توانند به صورت اتوماتیک خاموش شوند.

کیفیت تصویر مناسب وقابلیت پخش سه بعدی

ویدئو پروژکتورهای جیبی با کیفیت تصویر مناسبی ارائه می‌ شوند. وضوح‌ های استاندارد برای ویدئو پروژکتورهای جیبی عبارتند از 720p، 1080p، و 4K. وضوح بالاتر، تصاویر واضح‌ تر و جزئیات بیشتری را ارائه می‌ دهد.

ویدئو پروژکتور سه بعدی که اصطلاحا آن را با نام ویدئو پروژکتور گیمینگ نیز می‎شناسند می‎تواند فیلم‌ها و ویدیوهای سه بعدی را بدون هزینه اضافی پردازش و پخش کند. در صورتی که می‌خواهید کیفیت سه بعدی تلویزیون خود را همراه داشته باشید و به مشاهده فیلم‌ها و ارائه‌های سه بعدی آن هم به صورت مقرون به صرفه و بدون دردسر بپردازید تهیه یک پروژکتور جیبی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

معایب ویدئو پروژکتور جیبی

در هر صورت هر پروژکتوری علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشد که احتمالا قابل چشم پوشی بوده یا نیاز کاربر را رفع نکند. به عبارتی برخی مزایا از دید عده ای ایراد محسوب می شوند. برای مثال درست است که مینی پروژکتور از قیمت مناسبی برخوردار است اما گاهی اوقات قیمت آن می تواند فریبنده باشد. طبیعی است که کیفیت بالا، ارزش مادی بیشتری داشته باشد. به همین خاطر است که پیش از این تاکید کردیم از فروشگاه و برند معتبر خریداری نمایید.

نوع سیستم عامل از معایب و مزایای ویدئو پروژکتور جیبی

معمولا ویدئو پروژکتورهای جیبی بر بستر اندروید می باشند. این سیستم عامل نسبت به دیگر موارد ضعف هایی دارد. برای مثال زیبایی بصری ندارند. همچنین از آنجا که اندروید توسط برندهای مختلف تولید می شود تشخیص شناسایی آن برای شما دشوار خواهد بود.

اما در این موضوع که می تواند SD قدرتمندی داشته باشد ایده آل است. این مورد را وابسته به نیاز افراد می توانیم معایب و مزایای ویدئو پروژکتور جیبی بدانیم.

روشنایی از معایب ویدئو پروژکتور جیبی

تقریبا تفاوتی میان روشنایی مینی پروژکتور در نور کم یا زیاد نخواهد بود. اما طبیعتا در نور کم و تاریکی تصویر واضح تری دریافت خواهید کرد. روشنایی کم آن ها به دلیل منبع تغذیه است چرا که باتری نیروی کمی دارد و روشنایی کمتری ارائه می دهد تا شارژ خود را به سرعت از دست ندهد. البته مدل های حرفه ای تر و پیشرفته تر دارای روشنایی بهتری می باشند. در نتیجه در انتخاب مدل پروژکتور دقت نمایید.

همچنین از معایب ویدئو پروژکتور جیبی این است که به دلیل اندازه کوچک نمی توانند منابع روشنایی حرفه ای را بپذیرند. به همین خاطر در آنها از لامپ ال ای دی استفاده می شود. البته این مورد مزایایی نیز دارد و پیش از این ذکر کرده ایم. اما این لامپ ها دارای روشنایی کمی هستند که مانع پخش تصویر واضح در طیف های مختلف روشنایی می شوند.

مزایا و معایب پروژکتور های جیبی به اختصار

 لیست طراحی سبک و کوچک

  • قابل حمل بودن
  • وجود باتری قابل شارژ
  • خرید ویدئو پروژکتور با بودجه کمتر
  • اتصالات سریع و ساده‌تر
  • امکان اتصال سریع و ساده با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث
  • عمر لامپ بالا در مدل‌های LED
  • بلندگوهای داخلی برای بی نیازی به سیستم صوتی خارجی

  معایب پروژکتورهای جیبی

  • تصاویر کم‌نور
  • ابعاد تصاویر کوچک‌تر
  • کنتراست کمتر تصویر
  • دید کمتر
  • عمر باتری نسبتا کم
  • تنوع ورودی‌های کمتر
  • تنظیمات کنترل تصویر کمتر

در نهایت و در مقایسه این دو مدل دستگاه باید گفت: به‌طور کلی مینی پروژکتورها یا پروژکتورهای جیبی برای استفاده‌های کوتاه مدت و در شرایط نیاز به قابل حمل بودن یا برای استفاده در اتاق‌های کوچک‌تر عالی هستند.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.