آموزش نحوه اتصال پرینتر به شبکه و Wifi(باتصویر)

تصور کنید که بتوانید از چندین دستگاه - از جمله تبلت ها و تلفن های هوشمند - بدون نیاز به اتصال هر کدام به دسته ای از کابل ها، پرینت بگیرید؛کارتان راحت میشود، درست است؟ با یک چاپگر بی سیم، می توانید تمام این کارها را انجام دهید و دستگاه خود را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید.

یکی از ویژگی های جذاب و پر کاربرد که در پرینتر ها اضافه شده، اتصال به وای فای و وایرلس است. این مزیت باعث راحت تر شدن و افزایش کاربرد و بازدهی در پرینتر ها شده است. زیرا امکان پرینت از راه دور  به وسیله روتر یا مودم وایرلس به صورتی بی دردسر تر را به کاربر میدهد. اگر پرینتر شما از برنامه هایی مثل airprint و google cloud print پشتیبانی کند، میتوانید با اتصال پرینتربه تلفن همراه به راحتی اسناد و عکس های مورد نیاز خود را بدون نیاز به جابجایی فایل ها و انتقال آن ها به کامپیوتر از تلفن همراه خود یا دیگران مستقیم از پرینتر به چاپ برسانید اگر بدنبال آموزش نحوه اتصال پرینتر به شبکه و Wifi هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

برسانید.

پرینتر و اتصالات را چک کنید

پیش از هر چیز پرینتر خود را بررسی کنید اگر می خواهید از لپ تاپ خود به صورت بی سیم چاپ کنید، می توانید به پرینتری که مستقیماً به شبکه متصل است یا از رایانه دیگری در شبکه به پرینتر دسترسی داشته باشید. گزینه هایی که باید انتخاب کنید به اتصالات پشتیبانی شده توسط چاپگر و تنظیمات شبکه شما بستگی دارد.اکثر پرینترهای مدرن می توانند به یک شبکه بی سیم خانگی متصل شوند. با این حال، برخی از پرینترهای شبکه فقط از اتصالات اترنت پشتیبانی می کنند. ممکن است لازم باشد پرینترهای قدیمی از طریق USB به یکی از رایانه‌های موجود در شبکه متصل شوند و سپس دسترسی مشترک داشته باشند.

پرینتر و اتصالات را چک کنید

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

به تنظیمات و نیازهای شبکه خود توجه کنید. پرینترهایی که مستقیماً به یک شبکه متصل هستند عموماً توسط لپ‌تاپ‌های Windows و Mac به راحتی قابل دسترسی هستند. با این حال، دسترسی به پرینترهایی که از طریق رایانه های موجود در شبکه متصل می شوند برای سایر سیستم عامل ها دشوار خواهد بود. به عنوان مثال، در دسترسی به چاپگر مشترک از رایانه ویندوزی در لپ تاپ مک مشکل خواهید داشت. راهنمای زیر را بخوانید تا پرینتر را با سیستم عامل های مختلف به اشتراک بگذارید.
در صورت امکان، پرینتر را مستقیماً به شبکه وصل کنید. علاوه بر آسان کردن اتصال، پرینتر نیز همیشه در دسترس خواهد بود. اگر چاپگر را از رایانه خاصی در شبکه به اشتراک بگذارید، آن رایانه باید همیشه روشن باشد تا چاپگر در دسترس باشد.

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

اتصال مستقیم پرینتر به شبکه

 پرینترهایی که قابلیت اتصال WiFi دارند، بسته به نوع پرینتر، باید به SSID مودم یا اکسس پوینت وصل شوند. پرینترهایی که صفحه نمایش دارند، کمک شایانی به تنظیم و اتصال WiFi ‌می‌کنند. بعضی از پرینتر‌ها صفحه نمایش نداشته و توسط CD درایور، به WiFi وصل ‌می‌شوند.کامپیوتری را انتخاب کنید که اغلب یا تقریباً همیشه به عنوان سرور روشن باشد زیرا اگر می خواهید از پرینتر استفاده کنید باید روشن باشد.اکثر پرینترها را می توان با اتصال مستقیم از طریق USB نصب کرد. اگر برای نصب آن بر روی کامپیوتر سرور مشکل دارید، دفترچه راهنمای پرینتر را بخوانید.

اتصال مستقیم پرینتر به شبکه

اشتراک پرینتر در شبکه

پرینتر‌هایی که قابلیت اتصال به شبکه ندارند، توسط یک کابل USB به یک کامپیوتر متصل ‌می‌شوند. ویندوزهای اخیر مثل 8 و 10 بدون نیاز به CD درایور، عمل راه اندازی را انجام ‌می‌دهند. ولی در صورت نیاز ‌می‌توانید از طریق دفترچه  راهنمای پرینتر، توسط CD یا فایل دانلود شده درایور، عمل راه اندازی را انجام دهید.برای اشتراک پرینتر باید مراحلی را طی کنید که در سیستم عامل‌ها متفاوت است. اول از همه باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات HomeGroup در ویندوز بخوبی تنظیم شده است. اشتراک پرینتر در شبکه‌های بزرگتر که از سرور یا دامین استفاده ‌می‌کنند، جای بحث دیگری دارد که در این مطلب به آن ن‌می‌پردازیم.

اشتراک پرینتر در شبکه

تنظیم HomeGroup

1- به Control Panel ویندوز بروید. به قسمت Network and Sharing Center رفته و روی HomeGroup کلیک کنید و Create a homegroup بزنید.

2- مراحل را طی کنید و اطمینان حاصل کنید که Printers & Devices تنظیم آن روی Shared باشد.

 

تنظیم HomeGroup

3- پسورد ارائه داده شده را کپی یا یادداشت کنید.

4- وقتی HomeGroup ساخته شد. توسط کامپیوتر یا لپ تاپ دیگر که در همان شبکه است، به Control Panel ویندوز بروید. به قسمت Network and Sharing Center رفته و روی HomeGroup کلیک کنید و روی دکمه Join Now همان HomeGroup ساخته شده، کلیک کنید.

5- حالا توسط هر نرم افزاری که قصد پرینت دارید، پرینتر به اشتراک گذاشته را انتخاب کرده و پرینت کنید.

البته مراحل طی شده، برای ویندوزهای 7 به بالا ‌می‌باشد. برای ویندوز های xp و ویستا، باید به بخش Printer & Faxes در Control Panel رفته و روی پرینتر مورد نظر کلیک راست کرده و Printer properties را زده و بعد روی Share this printer بزنید.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.