مینی چاپگرهای قابل حمل HP

مینی چاپگرهای قابل حمل همان‌گونه که از اسم آنها مشخص است چاپگرهای کوچکی هستند که ابعاد و وزن کمی دارند و به راحتی می‌توان آنها را با خود حمل کرد. این پرینترها به اندازه‌ای کوچک و سبک هستند که به پرینتر جیبی یا پرینتر گوشی هوشمند هم معروف هستند. یکی از برندهای معروفی که در زمینه تولید این چاپگرها فعالیت می‌کنند برند hp است. با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در مورد آنها دست پیدا کنید.

انواع مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

مینی چاپگرهای قابل حمل HP از لحاظ رنگ چاپی و ساختار انواع مختلفی دارند. این چاپگرها با توجه به نوعشان به شارژ کارتریج یا تونر برای تامین انرژی نیاز دارند. انواع این مینی چاپگرها عبارتند از:

- پرینتر لیبل زن: پرینترهای لیبل زن روی کاغذهای مخصوص و ریبون گرما ایجاد می‌کنند و به چاپ متن مورد نظر می‌پردازند. چون از حرارت در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود، به آنها چاپگرهای حرارتی هم می‌گویند. در این چاپگرها از حرارت به جای جوهر استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که هد دستگاه روی کاغذ، حرارت ایجاد کرده و متن را چاپ می‌کند.

همچنین کاغذ این پرینتر از نوع خاصی بوده و به دلیل حساسیت رول‌های آن به حرارت، واکنش نشان می‌دهد. انواع فیش‌هایی که در بازار صادر می‌شود در دو نوع تک رنگ (سیاه و سفید) و دو رنگ هستند؛ ولی  چون امروزه از کاغذ دورنگ در بازار خبری نیست، عملکرد آن مانند کاغذ تک رنگ است. در پرینترهای چاپ لیبل از این کاغذها استفاده می‌شود.

- پرینتر ماتریس سوزنی: در این پرینتر، نماد یا حروف به صورت ماتریسی از نقاط هستند. به وسیله ضربات سوزن‌های باریکی که روی یک نوار جوهری زده می‌شود، حک نماد یا حروف روی کاغذ صورت می‌گیرد. از آن برای پرینت گرفتن انواع چک و فاکتورهای رسمی و چند نسخه‌ای بهره می‌برند.

- پرینتر لیزری: در این نوع از پرینتر با کمک پرتوهای لیزر از جوهر برای چاپ روی کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپگرهای لیزری از دو نوع رنگی و سیاه و سفید بوده که برای چاپ عکس از چاپگر رنگی و برای چاپ‌کردن متن از چاپگر سیاه و سفید کمک می‌گیرند.

- پرینتر جوهر افشان: پرینتر جوهرافشان برای مصارف خانگی و ادارات کاربرد دارد. این پرینتر، قطعات بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می‌پاشد. این پرینتر مخزن جوهر کارتریج دارد که برای نگهداری از آن باید دقت زیادی به خرج داد.

انواع مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

روش کار مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

چون چاپگرهای قابل حمل برای تامین انرژی به باتری نیاز دارند، اگر بخواهید تعداد زیادی از صفحات را چاپ کنید به یک باتری استاندارد (NiCad Nickel Cadmium) نیاز دارید. این باتری در حالت شارژ کامل این قابلیت را دارد که در حدود ۹۰ صفحه را چاپ کند. برای چاپ این تعداد از صفحات به شارژ دوباره نیاز ندارید؛ ولی در صورتی که قصد دارید در مدت زمان  بیشتری، صفحات بیشتری را به چاپ برسانید باید از باتری‌های سری (Ni-MH Nickel metal Hydride) بهره ببرید. این باتری‌ها قادر هستند به مدت بیشتری به تامین انرژی برای چاپگر بپردازند.

بعضی از چاپگرهای قابل حمل یک برد اختیاری اسکنر دارند که با اضافه کردن آن، یک اسکنر قابل حمل هم خواهید داشت. از ویژگی‌های جالب این چاپگر که می‌توان به آن اشاره کرد، داشتن یک پورت infrared است که با وجود این پورت، شما می‌توانید به انتقال اطلاعات خود بین چاپگر و کامپیوتر بپردازید. برای استفاده از این پورت به نصب هیچ رابطی نیاز ندارید. این ویژگی به شما کمک می‌کند به انتقال اطلاعات مورد نظر خود  از PDA و نوت‌بوک به چاپگر بپردازید.

روش کار مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

مزایای کاربردی مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

- احتمال پاره شدن کاغذ چاپ صفر است. این کاغذها تا حدی ضد آب هستند.

- بعد از انجام چاپ با چاپگر، کاغذها به سرعت خشک می‌شوند و نیازی نیست برای خشک شدن صبر کنید.

- اثر چاپ شده با این چاپگرها در شرایط آب‌ وهوایی مختلف مانند فضای مرطوب معمولی یا قرار گرفتن در مقابل  نور و گرمای زیاد، رنگ پس نمی‌دهد و حالت آن تغییر نمی‌کند.

- می‌توان از کاغذهای پرینتری استفاده کرد که به محیط زیست آسیب نرساند.

مزایای کاربردی مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

معایب مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی

- این چاپگرها کیفیت پایین‌تری از چاپگرهای جوهرافشان دارند.

- سرعت چاپ در آنها پایین است.

- قیمت چاپ متن و تصویر رنگی دستگاه‌های قابل حمل در هر صفحه بیشتر است. دلیل آن هم کوچکتر بودن تانک‌های این چاپگرها نسبت به چاپگرهای جوهرافشان است. این چاپگرها قادر به چاپ تعداد زیادی از صفحات نیستند.

- منابع تامین صفحه در این چاپگر برخلاف چاپگرهای دیگر وجود ندارد و برای چاپ ورق‌ها باید هر ورق را یکی یکی وارد چاپگر کنید.

معایب مینی چاپگرهای قابل حمل اچ پی
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.