مشکلات رایج کارتریج تونر ها و نحوه رفع آنها

تونر کارتریج یکی از مواد مصرفی پرینترها و دستگاه های کپی لیزری است. تونر همان پودری است که در درون کارتریج قرار گرفته و دستگاه با استفاده از آن، به چاپ اسناد می پردازد. انتقال دستور چاپ روی کاغذ، به وسیله پودر یا همان تونر و به وسیله درام کارتریج انجام می شود. از این رو این قطعه و تونر داخل آن نقش مهمی در فرآیند چاپ ایفا می کنند. با این حال، کارتریج تونر ممکن است با مشکل مواجه شده و به دنبال آن مشکلات بیشتری را در دستگاه به وجود آورد.در این زمینه کیفیت تونر و کارتریج از اهمیت بالایی برخوردارند چرا که استفاده از تونرهای نامرغوب می تواند باعث مشکلات عدیده ای در دستگاه شوند. مشکلات کارتریج تونر با نشانه های مختلفی همراه است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم

مشکلات و راه حل های کارتریج تونر

درب چاپگر بسته نمی شود

مشکل: اگر درب چاپگر شما بسته نمی شود و کارتریج تونر خود را به تازگی تعویض کرده اید، این نشانه خوبی است که کارتریج ها به درستی نصب نشده اند. این یک مشکل رایج است، به خصوص اگر اولین بار است که کارتریج تونر را در چاپگر خود عوض می کنید. در حالی که برداشتن و نصب کارتریج جوهر ساده است، گاهی اوقات نصب کارتریج تونر می تواند کمی پیچیده تر باشد.

راه حل: راه حل این یکی ساده است. ابتدا، مطمئن شوید که مارک و نوع تونر مناسب برای چاپگر خود دارید. همه آنها یکسان ساخته نشده اند، و تلاش برای قرار دادن کارتریج اشتباه در چاپگر شما باعث می شود درب گیر کند و مشکلات بیشتری نسبت به آنچه که شروع کرده اید برای شما ایجاد کند. هنگامی که کارتریج تونر مناسب برای چاپگر خود را شناسایی کردید، مطمئن شوید که به درستی نصب شده است. برای دستورالعمل های نصب صحیح به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید. پس از نصب صحیح، درب شما باید به راحتی بسته شود تا بتوانید چاپ را از سر بگیرید و به روز خود ادامه دهید.

مشکلات و راه حل های کارتریج تونر

صفحه نصفه چاپ میشود

مشکل: شما در حال چاپ اسناد تمام صفحه هستید، اما چاپگر شما فقط نیمی از صفحات محتوا را منتشر می کند و نیمی دیگر را خالی می گذارد. وحشت نکنید. چاپگر شما خراب نیست اگر با این مشکل رایج مواجه هستید، کارتریج تونر شما به احتمال زیاد مقصر است.

راه حل: برای یافتن راه حل برای پرینت های نیم صفحه، باید بررسی کنید که چه اتفاقی برای چاپگر شما می افتد. گاهی اوقات می توانید با جدا کردن دستگاه خود، خاموش کردن رایانه و راه اندازی مجدد همه چیز، مشکل را حل کنید. پس از اجرای یک چاپ آزمایشی، اگر چاپگر هنوز صفحات کامل را چاپ نمی کند، ممکن است لازم باشد خطاهایی را که چاپگر شما نمایش می دهد بررسی کنید. از کتابچه راهنمای خود برای بررسی کدهای خطا و یافتن راه حل استفاده کنید. اگر همه چیز موفق نشد، ممکن است بخواهید کارتریج تونر خود را با یک کارتریج کاملاً جدید جایگزین کنید

صفحه نصفه چاپ میشود

هشدار کم تونر

مشکل: در حالی که به طور معمول هشدار کم تونر در چاپگر شما به این معنی است که زمان تعویض کارتریج شما فرا رسیده است، اگر اغلب اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد کمی کارآگاهی انجام دهید.

راه حل: اگر تونر کارتریج شما کم است و به نظر می رسد که خیلی سریع تمام می شود، ممکن است زمان آن رسیده که منبع خود را ارتقا دهید. سرمایه‌گذاری روی کارتریج‌های تونر با بازده بالا یا بسیار بزرگ به شما کمک می‌کند تا بازده صفحه بالاتری از یک کارتریج قبل از نیاز به تعویض داشته باشید.اندازه کارتریج تونر مورد نیاز شما تا حد زیادی به تعداد دفعات استفاده از چاپگرتان بستگی دارد، اما اگر اغلب با هشدارهای کم تونر مواجه می‌شوید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به بازدهی بالا ارتقا دهید. در حالی که کارتریج‌های پربازده قیمت بالاتری دارند، اغلب می‌توانید دوبرابر مقدار چاپ از یک کارتریج نسبت به کارتریج تونر با اندازه استاندارد دریافت کنید.

هشدار کم تونر

تاری، لکه ها و رگه ها در پرینت

مشکل: آیا چیزی آزاردهنده‌تر از زمانی است که یک سند را از روی چاپگر بردارید و این یک آشفتگی تار است؟ اگر بیش از یک بار اتفاق بیفتد، چاپگر یا کارتریج تونر شما ممکن است دچار مشکل شده باشد. از آنجایی که کارتریج های تونر OEM اصلی به ندرت دچار نقص می شوند، مهم است که بدانید چه نوع کارتریج در چاپگر لیزری شما وجود دارد.

راه حل: اگر همیشه تونر اصل و با نام تجاری را از فروشندگان مطمئن خریداری می کنید، هرگز نباید نگران تعمیر کارتریج تونر باشید زیرا نباید برای شما مشکلی ایجاد کند. اگر رگه‌ها یا تار شدن تونر را تجربه می‌کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با رفتن به بخش تعمیر و نگهداری در چاپگر خود، صفحات تمیزکننده را اجرا کنید تا کیفیت چاپ را اصلاح کنید. اگر جواب نداد، سعی کنید اجزای داخلی چاپگر مانند آینه‌ها، اسکنرها و غیره را تمیز کنید. اگر همه چیز موفق نشد، می‌توانید کارتریج تونر خود را با یک کارتریج جدید جایگزین کنید تا ببینید آیا ممکن است معیوب بوده باشد یا خیر.

تاری، لکه ها و رگه ها در پرینت

ردی از رنگ در چاپ سیاه و سفید

مشکل: شما یک سند را سیاه و سفید چاپ کرده اید، اما لکه های رنگی را می بینید. چطور ممکنه؟ به احتمال زیاد، اگر مقداری رنگ در پرینت‌های خود مشاهده می‌کنید، احتمالاً کارتریج‌های تونر رنگی شما نشت می‌کنند. خوشبختانه، نشت یا نشت تونر به راحتی تمیز و برطرف می شود، بنابراین می توانید دوباره چاپ را شروع کنید.

راه حل: اول از همه، چاپگر خود را تمیز کنید. هیچ کاری با کارتریج های تونر خود انجام ندهید یا آنها را تعویض نکنید تا زمانی که آشفتگی را تمیز کنید. هنگامی که همه چیز از بین رفت، با خیال راحت کارتریج تونر رنگی خود را تعویض کنید. اگر متوجه شدید که کارتریج یک جایگزین OEM اصلی نیست، حتماً از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از مشکلات تونر، بهتر است دفعه بعد همیشه از تونر اصل استفاده کنید. کارتریج های اصلی به میزان قابل توجهی کمتر به چاپگر شما آسیب می رسانند. InkGenie می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه جایگزین های OEM اصلی چاپگر لیزری شما کمک کند.

 

ردی از رنگ در چاپ سیاه و سفید

در صفحه چاپ لکه ایجاد شده است

مشکل: اگر متوجه شدید که در فواصل زمانی معین، نقاط سفید یا سیاه روی صفحه چاپ شده است، ممکن است با غلتک کارتریج چاپ خود مشکل داشته باشید. اگر بیش از 7 تکرار در صفحه مشاهده کردید، مشکل چسبیدن پودر به غلتک و ایجاد این لکه‌ها دارید.

راه حل: رسوب تونر بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که چاپگر خود را حداقل به مدت 15 دقیقه خاموش کنید و بگذارید استراحت کند. در این مدت، فیوزر خنک می شود. هنگامی که فیوزر کاملاً خنک شد، می توانید رسوب تونر را روی پد تمیز کردن فیوزر بررسی کنید. در صورت لزوم، پد تمیز کردن خود را تعویض کنید و سپس یک سند آزمایشی را چاپ کنید.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از افراد به دنبال یافتن علل مشکلات رایج کارتریج تونر هستند تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند. عمده‌ترین اختلالاتی که در کارتریج تونر به وجود می‌آیند، از قطعاتی مثل مگنت دولوپر، فوم رول، مگنت رولر، درام و وایپر بلید نشئت می‌گیرند. این اختلالات با کمرنگ شدن چاپ، پر رنگ شدن چاپ، سایه، خاکستری شدن چاپ، وجود خط، وجود نقطه و سایر اختلالات همراه هستند. ما در این مطلب تمامی علل و زمینه‌های به وجود آمدن چنین اختلالاتی را بررسی کردیم و نکاتی را هم برای نگهداری کردن از پرینتر برای شما ارائه نمودیم. شما می‌توانید تمامی سوالات خود را در این زمینه از مشاورین ما بپرسید و اختلالات پرینترهای خود را در هر برندی برطرف کنید

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.