پروژکتور پرتاب کوتاه چیست ؟

این روزها افراد با بودن تکنولوژی و تجهیزات جدید ترجیح می دهند تصاویر و فیلم ها را در ابعاد بزرگی مشاهده کنند. ویدئو پروژکتور ها تجهیزات جدید و به روزی هستند که بسیار کارآمد هستند و بهترین سطح کیفی از تصاویر و فیلم ها را در ابعاد مورد دلخواه ارائه می دهند. در این بین ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که با محدودیت فضا روبه رو هستند. ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک گزینه مناسبی برای محیط های خانگی و دورهمی های خانواده است. باتوجه به تقاضای بالا برای این محصول برندهای مختلفی انواع متنوعی از این محصول را تولید و روانه بازار کرده اند که هر کدام نیز با توجه به قابلیت و کیفیتی که دارد با قیمت های مختلفی به فروش می رسد. ما در این مقاله قصد داریم ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک را مورد بررسی قرار دهیم.

پروژکتور پرتاب کوتاه چیست ؟

پروژکتور پرتاب کوتاه نوعی پروژکتور است که می تواند یک تصویر بزرگ را از فاصله کمی از صفحه نمایش یا دیوار پخش کند. به طور معمول، یک پروژکتور پرتاب کوتاه می تواند تصویری با اندازه مورب 100 اینچ یا بیشتر از فاصله چند فوتی نمایش دهد. این امر آن را برای استفاده در فضاهای کوچک یا محدود که در آن پروژکتورهای سنتی به فضای بیشتری برای نمایش یک تصویر بزرگ نیاز دارند، ایده آل می کند. پروژکتورهای پرتاب کوتاه از لنزهای تخصصی برای رسیدن به این فاصله کوتاه استفاده می کنند و می توان آنها را روی دیوار نصب کرد یا روی میز یا پایه قرار داد. آنها معمولا در سینماهای خانگی، کلاس های درس و اتاق های کنفرانس استفاده می شوند.پروژکتورهای پرتاب کوتاه توسط طیف گسترده ای از افراد و سازمان ها، از جمله مربیان، مشاغل و علاقه مندان به سینمای خانگی استفاده می شود.در محیط های آموزشی، پروژکتورهای پرتاب کوتاه اغلب در کلاس های درس برای نمایش تصاویر، فیلم ها و ارائه ها استفاده می شوند. از آنجایی که آنها می توانند یک تصویر بزرگ را از فاصله کوتاهی نشان دهند، برای کلاس های درس کوچک یا سالن های سخنرانی که در آن فضا محدود است ایده آل هستند.

 

پروژکتور پرتاب کوتاه چیست ؟

مزایای پروژکتورهای پرتاب کوتاه

صرفه جویی در فضا: مزیت اصلی پروژکتورهای پرتاب کوتاه توانایی آنها در پخش تصاویر بزرگ از فواصل کوتاه است.این پروژکتورها در فضاهایی که املاک و مستغلات قیمت بالایی دارند، مانند اتاق جلسات کوچک یا آپارتمان ها، موهبتی هستند. برای لذت بردن از یک صفحه نمایش بزرگ، نیازی به داشتن یک اتاق بزرگ ندارید.

کاهش تداخل سایه: با یک پروژکتور سنتی پرتاب طولانی، مجری اغلب از جلوی پروژکتور راه می‌رود و باعث ایجاد سایه‌های پرت کننده روی صفحه می‌شود. پروژکتورهای پرتاب کوتاه به دلیل نزدیک بودن به صفحه نمایش این مشکل را به شدت کاهش می دهند.

درخشش کمتر چشم: خطر تابش مستقیم نور پروژکتور به چشم بینندگان یا مجریان با پروژکتورهای پرتاب کوتاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. باز هم به این دلیل است که آنها به صفحه نمایش نزدیکتر هستند و نور بیشتر به صورت افقی هدایت می شود.

کاربردهای همه کاره: ماهیت فشرده پروژکتورهای پرتاب کوتاه آنها را برای محیط های مختلف - کلاس های درس، سینمای خانگی، تنظیمات بازی یا حتی تاسیسات هنری ایده آل می کند.

 

مزایای پروژکتورهای پرتاب کوتاه

معایب پروژکتورهای پرتاب کوتاه

هزینه بالاتر: کیفیت قیمت دارد. پروژکتورهای پرتاب کوتاه معمولاً به دلیل لنزهای پیچیده و سیستم‌های آینه‌ای که استفاده می‌کنند، گران‌تر از پروژکتورهای پرتاب بلند هستند.

دقت نصب: پروژکتورهای پرتاب کوتاه به دلیل نسبت پرتاب منحصربفردشان به محل دقیق تری نیاز دارند. یک تنظیم جزئی می تواند به طور قابل توجهی بر اندازه و فوکوس تصویر تأثیر بگذارد، که می تواند برای برخی از کاربران چالش برانگیز باشد.

عیوب دیوار: هر گونه نقص در سطح برجسته، مانند برجستگی یا بی نظمی رنگ، با پروژکتورهای پرتاب کوتاه بیشتر قابل توجه است. این به این دلیل است که لنز زاویه باز این عیوب را بزرگ می کند.

گزینه های ارتقا محدود: برخی از کاربران ممکن است مسیر ارتقای پروژکتورهای پرتاب کوتاه را محدود بدانند. با پروژکتورهای سنتی، اگر فضا اجازه می دهد، اغلب می توانید اندازه تصویر را به سادگی با حرکت دادن پروژکتور به عقب تر بهبود بخشید.

فرق ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک و ویدئو پروژکتور معمولی

به‌طورکلی خیلی از افراد تصور می‌کنند که ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه با پروژکتورهای معمولی کاملاً متفاوت است که این موضوع غلط بوده و اصلاً این‌طور نیست؛ در واقع این دو محصول تفاوت‌های خیلی زیادی با هم ندارند؛ ولی کارکرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.تنها تفاوت این دو محصول این است که ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک می‌تواند در فاصله خیلی نزدیک به پرده نمایش و دیوار تصاویر را به شما نشان دهد و از کیفیت تصاویر بالای آن نهایت استفاده را برده و بتوانید فیلم‌های موردعلاقه خود را هر شب تماشا نمایید.ویدئو پروژکتورهای معمولی در فاصله نزدیک عملکرد قابل قبولی ندارند و حتماً نیاز است که از پرده دور باشند، علاوه‌برآن هرچه پروژکتورهای معمولی به پرده نزدیک می‌شوند اندازه تصویر نیز کوچک‌تر خواهد شد که این موضوع کاملاً آزاردهنده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.همچنین لنز ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک نیز با ویدئو پروژکتورهای معمولی متفاوت است؛ این ویدئو پروژکتورها طوری طراحی شده‌اند تا بتوانند در فاصله نزدیک به پرده، تصاویر را با اندازه بسیار بزرگ‌تر و کیفیت بسیار بالاتر نشان دهند.به غیر از موارد فوق این دو محصول هیچ تفاوتی با هم نخواهند داشت؛ حتی فناوری ساخت این دو محصول نیز در بسیاری از مواقع با هم یکسان بوده و این محصولات نیز از فناوری‌های Laser و فناوری 3LCD و فناوری DLP ساخته می‌شوند و تنها لنز آن‌ها است که موجب به‌وجودآمدن این تفاوت می‌شود.

از ویدئو پروژکتور فوق برد کوتاه در چه جایی استفاده می‌شود؟

فرق ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک و ویدئو پروژکتور معمولی

از ویدئو پروژکتور فوق برد کوتاه در چه جایی استفاده می‌شود؟

مسئله اینجا است که هیچ محدودیتی برای استفاده از پروژکتورهای فوق برد کوتاه وجود ندارد و شما می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید و برای هر نوع استفاده‌ای از این ویدئو پروژکتورها تهیه کرده و محل موردنیاز خود را تجهیز نمایید؛ خیلی از افراد تصور می‌کنند که ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک از قدرت خوبی برخوردار نیست.

لازم به ذکر است که تکنولوژی ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک نسبت به پروژکتورهای معمولی پیشرفته‌تر و جدید‌تر است؛ به همین دلیل می‌تواند در خیلی از مواقع کیفیت و کارایی بهتری نیز نسبت به مدل‌های معمولی‌تر داشته باشد و شما را به‌راحتی شگفت‌زده نماید.

این ویدئو پروژکتور بیشتر برای کسانی مناسب است که مکان خیلی بزرگی برای وصل کردن پروژکتورهای عادی ندارند؛ شما برای استفاده از پروژکتور حتماً به یک فضای عالی احتیاج خواهید داشت تا بتوانید حداقل فاصله استاندارد بین لنز پروژکتور و پرده نمایش را رعایت کرده و حداکثر کیفیت تصویر را دریافت نمایید.

اما پروژکتور فاصله نزدیک از محدودیت جا برخوردار نیست و شما به‌راحتی می‌تواند آن را در بالا یا پایین پرده نمایش خود قرار داده و از آن استفاده نمایید؛ همین موضوع باعث شده تا چنین پروژکتوری یک گزینه عالی برای کسانی باشد که به دنبال راه‌اندازی سینما خانگی هستند؛ اما از جای کافی برخوردار نیستند.

در حال حاضر با گذشت زمان این محصول به یک گزینه عالی برای اتاق‌های کنفرانس نیز تبدیل شده است؛ مدل‌های مختلفی از ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک تولید و به بازار عرضه شده‌اند که کارایی بسیار بالایی در اتاق کنفرانس دارند و می‌توان از آن‌ها در اتاق کنفرانس نیز استفاده نمود

از ویدئو پروژکتور فوق برد کوتاه در چه جایی استفاده می‌شود؟

نکات راه اندازی اتاق پروژکتور

هنگام خرید ویدئو پروژکتور، به اندازه اتاق ومحل قرارگیری پروژکتوردرارتباط با صفحه توجه کنید. دراینجا نکاتی وجود دارد که هنگام تعیین محل قرارگیری پروژکتور نسبت به سایر وسایل سینمای خانگی باید در نظر بگیرید:اگر پروژکتور روبروی شما قرار دارد و منابع ویدئویی شما پشت شما هستند ، ممکن است نیاز به کابل های طولانی تری باشد. اگر منابع ویدئویی شما جلوی شما و پروژکتور پشت شما هستند ، این امر نیز صدق می کند.مطمئن شوید که موقعیت نشیمن شما خیلی نزدیک پروژکتور نیست تا حواس شما از سر و صدای فن پرت نشود. اگر یک اتاق بزرگ یا متوسط ​​دارید و بد نیست پروژکتور را در پشت محل نشستن خود قرار دهید ، ممکن است پروژکتور پرتاب بلند برای شما مناسب باشد.اگر می خواهید پروژکتور را جلوی محل نشستن خود قرار دهید ، پروژکتور پرتاب کوتاه یا فوق العاده کوتاه را در نظر بگیرید. اگر یک اتاق کوچک دارید یا فقط می خواهید پروژکتور را تا آنجا که ممکن است به صفحه نمایش نزدیک کنید و همچنان تجربه مشاهده صفحه نمایش بزرگ را داشته باشید ، یک پروژکتور پرتاب فوق العاده کوتاه احتمالاً بهترین گزینه برای شما است.

سوالات متداول

  • چگونه تشخیص دهیم ویدئو پروژکتور بلند پرتاب است یا کوتاه پرتاب؟

    آخرین حروف شماره سریال دستگاه با sh یا lh مشخص می کند.

  • پروژکتور کوتاه پرتاب تصویری با اندازه کوچکتر نمایش می دهد؟

    خیر، رزولوشن و کیفیت تصاویر در هر دو ویدئو پروژکتور برابر خواهد بود تنها فاصله دستگاه ها از دیوار متفاوت می باشد.

  • در زمان خرید ویدئو پروژکتور باید به چه نکاتی توجه داشت؟

    توجه داشتن به اندازه اتاق، محل قرارگیری پروژکتور و فضای مورد نظر در زمان خرید این محصول بسیار ضروری است.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.