دستگاه پرس کارت و لمینت چیست؟

اگر می‌خواهید اسناد خود را در برابر چروک شدن، رطوبت، و جابجایی کلی محافظت کنید، ممکن است یک دستگاه لمینیت مناسب شما باشد! با قرار دادن مواد چاپ شده خود بین دو ورق فیلم شفاف، به طور موثر منبعی طولانی مدت ایجاد می کند که می توانید بارها و بارها از آن استفاده مجدد کنید. اغلب، شما می توانید از آنها برای ساخت شناسنامه، گواهینامه ها، چاپ های هنری و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید!با این حال، چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است بخواهید برای تجهیزات جدید خود در نظر بگیرید. جدا از سرعت لمینیت، انواع، زمان اجرا و فیلم های فراوانی نیز وجود دارد! اما نگران نباشید، زیرا در مقاله زیر، توصیه‌های برتر و راهنمای خرید را برای شما فهرست کرده‌ایم تا بهترین دستگاه لمینت را انتخاب کنید.

دستگاه پرس کارت و و لمینت چیست؟

دستگاه پرس کارت و لمینت، در حقیقت یک دستگاه برقی است که با استفاده از آن می‌توانید عکس، کاغذ، اسناد و مدارک خود را پرس کنید. مدارک و یا عکسی که می‌خواهید آن را پرس کنید، مابین دو صفحه لمینت قرار گرفته و در کسری از ثانیه پرس می‌گردد. استفاده از این دستگاه بسیار ساده بوده و شما بدون کسب مهارت و یا داشتن تخصص می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. یکی از پارامترهایی که باعث شده است افراد بسیاری به سمت پرس کردن مدارک و اسناد مهم خود روی بیاورند، هزینه بسیار پایینی است که باید برای پرس آن‌ها بپردازند. اگر به هر دلیل می‌خواهید بهترین مارک دستگاه پرس کارت و لمینت را خریداری کنید، اما با تنوع بسیار بالای مدل‌های این محصول مواجه شده‌اید، نگران هیچ چیز نباشید. ما در این مقاله از مجله بونگ به معرفی کامل این دستگاه پرداخته و در آخر نیز نکات مهمی که در خرید دستگاه پرس کارت و لمینت باید مورد توجه قرار دهید را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دستگاه پرس کارت و و لمینت چیست؟

انواع دستگاه پرس کارت

دستگاه لمینت گرم: در واقع تجهیزات لمینیت است که با گرم کردن فیلم، فیلم محافظ را روی سطح تصویر نصب می کند. دستگاه لمینیت حرارتی رایج در بازار، فیلم داغ اختصاصی را تا دمای معینی (حدود 100 ~ 180 درجه سانتیگراد) گرم می کند و روش نصب را نصب حرارتی می گویند که می توان آن را به دو دسته نصب گرم یک طرفه و نصب حرارتی دو طرفه تقسیم کرد. به دلیل نفوذپذیری خوب به نور و مقاومت در برابر آب، مقاومت خوب در برابر حرارت و سختی قوی، برای نورپردازی و یا موارد دیگر مانند پس از تولید تصاویر تبلیغاتی مناسب است.

لمیناتور سرد: از چسب و فشار لمینت سرد برای چسباندن عکس با فیلم و صفحه پشتی استفاده می کند. در حالی که "لمینیت حرارتی" از فشار دمای بالای لمینت حرارتی برای تکمیل نصب عکس استفاده می کند. در مقابل، تجهیزات و مواد مصرفی لمینیت حرارتی گران تر و پیچیده تر هستند. اگرچه هزینه لمینت سرد کمتر است، اما تاثیر لمینیت حرارتی بهتر است. بنابراین، دستگاه‌های لمینیت حرارتی رایج در بازار عموماً در اندازه کوچک هستند و عمدتاً برای لمینیت و نصب تصاویر یا اسناد با اندازه کوچک استفاده می‌شوند

دستگاه پرس رومیزیاگر دستگاه پرس کارت را برای منزل یا خدمات کامپیوتری کوچک می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنم مدل‌های کوچک رومیزی را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است این مدل برای پرس کارت در تیراژ بالا نمی‌باشد و صرفا جهت استفاده در منزل و دفاتر خدماتی کوچک است.

 

انواع دستگاه پرس کارت

مزایای استفاده از دستگاه های لمینیتور و پرس کارت

از صفحه یا سند چاپ شده محافظت میکند.

 با ایجاد یک سطح مقاوم در برابر خراش از سند حفاظت میکند.

کیفیت کاغذ و عکس را افزایش می‌دهد.

سند مهر و موم شده از آسیب اثر انگشت، لکه ها و رطوبت در امان میماند.

با سفت و ضخیم شدن کاغذ، دوام سند بهبود می‌یابد.

لمینیتورها راهی ساده و انعطاف پذیر برای محافظت از اسناد، کارت های بازرگانی، عکس ها، شناسنامه ها و رزومه ها ارائه می‌دهند.

از انعطاف پذیری باورنکردنی در مدرسه، خانه، محل کار و استفاده شخصی برخوردار است

آموزش کار با دستگاه پرس کارت و لمینت:

اول از هر چیزی به سراغ معرفی کلیدهای روی دستگاه می‌رویم. کلید پاور power که برای خاموش Off و روشن کردن on دستگاه به کار می‌رود.

کلید بعدی حالت Reverse یعنی حرکت به عقب و Forwards که کار حرکت به جلو را انجام می‌دهد. این دکمه زمانی به کار می‌رود که از پرس کارت منصرف می‌شویم یا برای رفع گیر موقع گیرکردن دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلید hot و cold این کلید مشخص می‌کند که می‌خواهید پرس داغ انجام دهید یا پرس سرد.برای پرس داغ کلید در وضعیت hot و برای پرس سرد کلید را روی حالت cold قرار دهید.

این دستگاه دارای یک چراغ وضعیت است، یعنی زمانی که شما دستگاه را روی دمای خاصی تنظیم می‌کنید، چراغ وضعیت یا Ready بسته به مدل دستگاه در وضعیت چشمک زن یا رنگ قرمز قرار می‌گیرد تا زمانی که دما به محدوده مشخص شده رسیده و آماده به کار شود در این شرایط چراغ چشمک زن ثابت شده و اگر چراغ قرمز ثابت باشد به رنگ سبز در می‌آید. که می‌توانید کارت را درون دستگاه قرار دهید.

اگر نمی‌دانید که کارت را در چه دمایی باید پرس کنید. پیشنهاد می‌کنم، دستگاه را در پایین‌ترین دما قرار داده و با آن پرس انجام دهید، اگر کیفیت لازم را نداشت دمای آن را ۵ درجه افزایش داده تا به کیفیت مطلوب برسید. این دما بهترین دمایی است که می‌توانید با آن پرس کارت را انجام دهید. بعد از اتمام عملیات بهتر است دستگاه را در وضعیت پرس سرد قرار داده تا دمای غلطک‌ها به محدوده مورد نظر برسد، بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌توانید دستگاه را خاموش کنید.

نکاتی برای خرید و انتخاب دستگاه لمینیتور

دستگاه های لمینتدارای طیف گسترده ای از طرح ها، کاربرپسند بودن و اندازه ها هستند. برای تأمین نیازهای ثابت کسب و کار در چنین شرایط ناپایداری، باید خرید یکی از نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید و فراتر از آن نیازهای تجاری محیطی که در آن هستید و برنامه های کاربردی که می خواهید به اجرا دربیاورید نیز باید مدنظر داشته باشید.

آنچه شما قبل از انتخاب دستگاه لمینیت مورد توجه قرار می دهید، اندازه سند، هدف استفاده و تعداد دفعات استفاده از آن است.

برخی از متداول ترین گونه هایی که امروزه در بازار یافت می شوند، لمینیتور های اندازه A3 و A4 هستند. A3 در مواردی که مواد بزرگ مانند پوستر باید محافظت شوند مفید است در حالی که A4 برای خانه ها، دفاتر و موسسات خرده فروشی مناسب است.

بیشتر مدل ها برای فعالیتهای روزمره در نظر گرفته شده اند زیرا عملکردهای خودکار دارند و نیاز به برنامه ریزی منظم را هر زمان که بخواهید استفاده کنید جبران می کنند.

برای استفاده های صنعتی، شما باید یک دستگاه لمینت را انتخاب کنید که بتواند در برابر استفاده مداوم با دوام کافی مقاومت کند تا در برابر استفاده مداوم عملکرد عالی داشته باشند.

در حالی که انتخاب دستگاه لمینت ایده آل ممکن است نیاز به یک سرمایه گذاری عظیم اولیه داشته باشد، اما نگهداری و حفاظت از آن در افزایش دوام و بهبود کارایی دستگاه موثر است.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.