پرینتر چیست؟ با 15اصطلاح مهم پرینترها آشنا شوید

ppm مخفف چیست؟ چرخه کار پرینترچیست؟ آیا تفاوت بین کاغذ A3 و A4 را می دانید؟می توانید به یکی از این سوالات پاسخ دهید؟ اگر می توانید، پس در اقلیت در مورد دانستن اطلاعات اولیه در مورد پرینتر هستید.شما می توانید یک کتاب درسی برای تمام اصطلاحات پرینتر بسازید، و عباراتی مانند موارد ذکر شده در بالا مفید خواهد بود که هنگام جستجوی دستگاه جدید خود بدانید.حتی با ساده‌ترین اصطلاحاتی که در فرآیند تحقیق با آنها برخورد می‌کنید، آشنا می‌شوید و شما را آگاه‌تر می‌کند و می‌توانید به سؤالاتی که ممکن است در هنگام خرید دستگاه مناسب برای شما پیش بیاید، پاسخ دهید.نه تنها یادگیری اصطلاحات رایج پرینتر به شما در انجام تحقیقات کارآمد کمک می کند، بلکه هر گونه احتمال اشتباه پرهزینه را به دلیل عدم درک بیشتر از بین می برد.با در نظر گرفتن این موضوع، ما در مقاله پیش رو  15  مورد از متداول ترین اصطلاحاتی را که در طول زمان در این صنعت از ما پرسیده شده است را گردآوری و تعریف کرده ایم .

پرینتر چیست؟

چاپگر یا به انگلیسی پرینتر (Printer) یکی از تجهیزات مخصوص چاپ می باشد که به وسیله جوهر یا پودر متون را بر روی کاغذ (در جنس های متنوع) پرینت می کند. چاپگرها جزو وسائل جانبی یک یارانه محسوب می شود. پرینترها معمولا به وسیله کابل USB به رایانه یا گوشی های هوشمند متصل می شوند، اما در چاپگرهای جدیدتر، فناوری های نوین مانند وای فای، بلوتوث، LAN و.. برای اتصال رایانه اضافه شده است. چاپگرها یکی از مهم ترین ارکان در اداره ها و مکان های دولتی محسوب می شوند. چاپگرها می توانند ابعادی متفاوت داشته باشند؛ از لیبل پرینترهای رومیزی کوچک تا چاپگرهای بسیار بزرگ برای چاپ های زیاد و سنگین.

پرینتر چیست؟

نکات قابل توجه در هنگام خرید پرینتر

شما برای اینکه بتوانید یک پرینتر خوب و با کیفیت را تشخیص دهید، باید به موارد زیر توجه کنید:

وضوح پرینتر: وضوح dpi یک پرینتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. معمولا وضوح یک پرینتر عادی، 600 dpi می باشد و پایین تر از آن، به شما چاپی بی کیفیت تحویل خواهد داد مگر آنکه دنبال خریداری یک لیبل پرینتر (چاپگر رومیزی های کوچک صرفا جهت چاپ بارکد و لیبل) باشید.

سرعت پرینترها: سرعت پرینترهای شما باید حداقل از 356 میلی متر در ثانیه شروع شود؛ یعنی یک پرینتر عادی لیزری حدود 20 الی 30 برگه در دقیقه چاپ کند. البته سرعت پرینتر کاملا می تواند بسته به نوع پرینتر (سوزنی، چند کاره، جوهرافشان) متفاوت باشد. اگرچه یک پرینتر لیزری سرعت بسیار بیشتری نسبت به جوهرافشان دارد، اما کیفیت چاپ پرینترهای جوهرافشان بسیار بالاتر می باشد.

فناوری: فناوری اصلی یک پرینتر، کابل USB می باشد. اما سعی کنید از پرینترهای جدیدتر استفاده کنید که از فناوری های نوین مانند بلوتوث، وای فای و … استفاده می کنند. فناوری نوین دسترسی شما را پرینترها بسیار آسان می کند.

کارایی: یک پرینتر تک کاره، تنها قادر به پرینت گرفتن می باشد. اما اگر به دنبال یک پرینتر همه فن حریف هستید، پرینترهای چندکاره مناسب شماست. با توجه به نیازهای شما، پرینترها به تک کاره، سه کاره و چهارکاره تقسیم می شوند که کارهای فکس، کپی، اسکن و پرینت را انجام می دهند.

 

نکات قابل توجه در هنگام خرید پرینتر

15 اصطلاح پرینترکه باید بدانید

 در اینجا تعاریفی برای 15 اصطلاح پرینتر وجود دارد که دانستن آنها در حین کار برای بهبود دانش خود در صنعت چاپ برای شما مفید است:

DNS (Domain Name System):(سیستم نام دامنه) – سیستمی که نام هاست را به آدرس های IP نگاشت می کند.

Document Feeder (ADF): تغذیه کننده اسناد (ADF) - لوازم جانبی نصب شده در بالای دستگاه کپی برای تغذیه خودکار اسناد در سراسر اسکنر برای ضبط تصاویر برای کپی یا انتقال تصاویر به فرمت دیجیتال برای بایگانی.

DPI (Dots Per Inch):اصطلاح رایجی است که برای توصیف وضوح چاپ استفاده می شود. DPI به تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ از تصویر چاپ شده توسط چاپگر اشاره دارد.

 

 

 

15 اصطلاح پرینترکه باید بدانید

Drum: یک وسیله کپی/چاپگر که یک استوانه گرد شبیه یک "درام" را در خود جای داده است که با یک ماده رسانای نوری برای کمک به فرآیند چاپ پوشانده شده است

IP Address: آدرس IP - مجموعه ای از اعداد که دستگاه ها را در یک شبکه شناسایی می کند.

LAN (شبکه محلی): مجموعه ای از رایانه ها که برای تشکیل یک شبکه در یک مکان محدود ترکیب شده اند.

Multifunction Printer (MFP): پربنتر چند منظوره (MFP) - قدستگاه پرینتری که می تواند چندین عملکرد مانند چاپ، کپی، فکس، اسکن  را انجام دهد.

Network Administrator: یک متخصص فناوری اطلاعات که بر شبکه دستگاه های محاسباتی سازمان نظارت دارد

 

 

 

جوهر خشک:این نوع پرینتر ها، با استفاده از جوهر خشک یا تونر، می‌توانند مستندات را چاپ کنند. این نوع پرینترها برای چاپ مستندات با کیفیت بالا کاربرد دارد.

پرینتر جوهری:این نوع پرینترها، با استفاده از جوهر، تصاویر و مستندات را چاپ می‌کنند. برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا، پرینترهای جوهری بسیار مناسب هستند.

پرینتر لیزری:این نوع پرینترها با استفاده از نور لیزر، تصاویر و مستندات را چاپ می‌کنند. این نوع پرینترها برای چاپ با سرعت بالا و کیفیت بالا کاربرد دارند.

CMYK:این اصطلاح به معنای “سیان، قرمز، زرد، سیاه” است و به رنگ‌های اصلی استفاده شده در پرینترها اشاره دارد. این رنگ‌ها برای تولید تمام رنگ‌های مورد نیاز برای چاپ تصاویر و مستندات استفاده می‌شوند.

Duplex:این اصطلاح به معنای “دو رو” است و به پرینترهایی اشاره دارد که قابلیت چاپ دو رو را دارند.

NFC:این اصطلاح به معنای “اتصال نزدیکی بیشتر” است و به فناوری ارتباطی اشاره دارد که اجازه می‌دهد دستگاه‌های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مانند ارتباط بین گوشی همراه و پرینتر.

PPM:این اصطلاح به معنای “صفحه در دقیقه” است و به تعدادصفحاتی اشاره دارد که پرینتر در دقیقه می‌تواند چاپ کند. این عدد برای تعیین سرعت چاپ پرینتر بسیار مهم است.

 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.