محاسبه میزان لومن مورد نیاز برای ویدئو پروژکتور

هنگام انتخاب یک پروژکتور، دستیابی به تجربه دید مطلوب به روشنایی آن بستگی دارد. لومن ها روشنایی را اندازه گیری می کنند، اما همه لومن ها به طور دقیق شدت نور را نشان نمی دهند. به همین دلیل است که درک لومن های ANSI – معیار استاندارد شده روشنایی در صنعت، و چگونگی تأثیر آنها بر عملکرد و کیفیت پروژکتور شما ضروری است.از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی انسی لومن لازم برای پروژکتور ها بپردازیم 

لومن های پروژکتور چیست؟

قبل از اینکه در مورد اینکه چند لومن برای پروژکتور خود نیاز دارید صحبت کنیم، ابتدا باید در مورد اینکه لومن چیست صحبت کنیم.

لومن و انسی لومن چیست؟

لومن ها (lm) واحد مبتنی بر SI هستند که شار نوری (امواج الکترومغناطیسی که چشم انسان می تواند ببیند) را اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر لومن اندازه گیری روشنایی است که از منبع نور می آید. این می تواند خورشید، چراغ قوه یا البته پروژکتور باشد.

لومن ها معیار قابل اعتمادی برای روشنایی پروژکتور هستند، اما می توانند بر اساس نحوه اندازه گیری آنها تغییر کنند. لومن های ANSI به دلیل یکنواختی آن در مقایسه بین محصولات سازنده، استاندارد صنعتی برای اندازه گیری درخشندگی پروژکتور باقی می مانند. بر خلاف سایر تخمین ها، لومن های ANSI استاندارد طلایی در اندازه گیری روشنایی هستند، زیرا به مجموعه ای از دستورالعمل ها پایبند هستند. هنگام ارزیابی درخشندگی پروژکتور، آنها را بسیار قابل اعتمادتر و دقیق تر می کند.

 

لومن های پروژکتور چیست؟

سیستم فوت-لامبرتس

آنچه به شما می گوید که تصویر شما چقدر روشن خواهد بود، System Foot-Lamberts نامیده می شود

Foot-Lamberts (ftL) واحد اندازه گیری است که توسط صنعت تصویر متحرک برای تعیین مقدار نوری که باید از صفحه فیلم در یک منطقه 1 فوت x 1 فوت منعکس شود استفاده می شود.

System Foot-Lamberts محاسبه ای است که تصویر ایجاد شده توسط پروژکتور و صفحه نمایش را با هم در نظر می گیرد و به شما می گوید که آیا تصویر شما به اندازه کافی روشن خواهد بود یا خیر.

 

 

عوامل تاثیر گذار بر شدت روشنایی مورد نیاز پروژکتور

اندازه صفحه یا دیوار: اگر ناحیه نمایش بزرگ است، لومن های خوب برای یک پروژکتور به اندازه کافی آن را روشن می کند.

فاصله پروژکتور تا صفحه: فاصله بین پروژکتور شما و صفحه نمایش نیز مهم است. فاصله پرتاب کوتاه‌تر به لومن‌های کمتری نیاز دارد، در حالی که مسافت‌های بیشتر برای دستیابی به تصویری به اندازه کافی پر جنب و جوش به درخشندگی بیشتری نیاز دارد.

سطح نور محیطی: نور محیطی یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید هنگام تعیین تعداد لومن برای یک پروژکتور مورد توجه قرار گیرد. اگر محیط تماشای شما تاریک یا کم نور است، پروژکتورهای لومن کمتر کافی هستند. با این حال، لومن پروژکتور برای اتاق های روشن باید برای مقابله با تداخل نور خارجی بالاتر باشد.

نوع محتوا: چه نوع محتوایی را در نظر دارید؟ انواع مختلف رسانه ها - فیلم ها، ارائه ها، بازی ها - درجات مختلفی از نیازهای ذاتی روشنایی و کنتراست دارند. خروجی لومن پروژکتور باید در حالت ایده آل با این نیازهای خاص هماهنگ باشد.

ترجیح شخصی: آخرین اما نه کم اهمیت ترین اولویت شخصی است. هر کسی استانداردهای منحصر به فرد خود را برای کیفیت تصویر خوب از نظر روشنایی و وضوح دارد. در نهایت، به ذائقه فردی بستگی دارد!

 

 

عوامل تاثیر گذار بر شدت روشنایی مورد نیاز پروژکتور

پروژکتور من چقدر باید روشن باشد؟

همانطور که اشاره کردیم، هر سناریوی پروجکشن منحصر به فرد است. نیازهای لومن پروژکتور شما ممکن است بر اساس تنظیم برنامه ریزی شده شما متفاوت باشد.در زیر یک نمودار لومن وجود دارد که می تواند به شما بگوید برای صفحه نمایش پروژکتورهای با اندازه های مختلف به چند لومن و فوت-لامبرت نیاز دارید. باز هم، این نمودار لومن پروژکتور فقط یک دستورالعمل کلی برای میزان روشنایی مورد نیاز شما است.

پروژکتور من چقدر باید روشن باشد؟
 
نوشته شده توسط :
منبع :
شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید

ثبت نظر : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.